گزارش العالم از همایش پزشکی یاری غزه در صنعا

يکشنبه 28 آبان 1402 - 19:40

همایش پزشکی، دانشگاهی و تخصصی بهداشت جهانی برای اعلام حمایت از غزه در صنعا پایتخت یمن برگزار شد.

العالم – یمن

به گزارش خبرنگار العالم از یمن، شرکت کنندگان در همایش پزشکی، دانشگاهی و تخصصی بهداشت جهانی برای اعلام حمایت از غزه در صنعا، جلوگیری رژیم صهیونیستی از ورود دارو، غذا، سوخت و کمک‌های بشردوستانه و هدف قرار دادن زنان و کودکان فلسطینی را محکوم کردند و خواستار کمک فوری به ویژه در سطوح پزشکی از طریق تمام گذرگاهها به اهالی غزه شدند.

دکتر علی المضحوای، مخبر و عضو کمیته مقدماتی مجمع جهانی بهداشت برای حمایت از غزه به خبرنگار العالم گفت: هدف از برگزاری این همایش فشار بر جامعه بین المللی برای توقف حمله رژیم اسرائیل به غزه، بازگشایی گذرگاه ها و رساندن کمک به مردم پایدار غزه است.

بیش از 70 هزار کادر درمانی و پزشکی از کشورهای عربی، منطقه ای و جهانی، آمادگی خود را برای کمک پزشکی و دارویی به مردم غزه اعلام کرده اند.

دکتر طه المتوکل وزیر بهداشت دولت صنعا گفت: آمادگی کامل خود را برای کمک به مردم غزه و حمایت از همکارانمان در این منطقه اعلام می کنیم و حتی اگر لازم باشد سلاح به دست می گیریم.

شرکت کنندگان در این همایش ادامه حمله رژیم اسرائیل به بیمارستان ها، تخریب تجهیزات پزشکی، حمله به آمبولانس ها و کشتن مجروحان و بیماران غزه را نسل کشی شنیع خواند و آن را محکوم کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها