واکنش مردم یمن به توقیف کشتی اسرائیلی در دریای سرخ چه‌بود؟! + فیلم

سه شنبه 30 آبان 1402 - 09:28

خبرنگار العالم در صنعا با اشاره به رضایت گسترده در محافل مردمی و خیابان‌های یمن گزارش داد که خبر موفقیت نیروهای مسلح یمن در توقیف کشتی اسرائیلی بازتاب گسترده‌ای در سطح سیاسی و مردمی داشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

علی الذهب خبرنگار العالم در صنعا گزارش داد که مولفه‌‌ها و گرایش‌های مختلف سیاسی یمن و حتی مخالفان جنبش انصارالله نیز از عملیات توقیف کشتی اسرائیلی حمایت کردند.

وی خاطرنشان کرد که پس از این عملیات یمنی‌ها خواستار حمایت از فلسطین، عملیات نظامی بیشتر علیه اسرائیل و تداوم موضع حمایت و همبستگی با فلسطین، شدند و این امر منجر به اتحاد بیشتر میان یمنی‌ها گردیده است.

نیروی دریایی ارتش یمن عصر دیروز (یکشنبه) یک کشتی اسرائیلی را در اعماق دریای سرخ توقیف کرد. منابع یمنی اعلام کردند که 52 خدمه کشتی کشتی اسرائیلی در بازداشت و تحت تحقیقات هستند و ملیت آنها توسط آژانس‌های مربوطه یمن مشخص خواهد شد.

به دنبال توقیف کشتی اسراییلی، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای اعلام کرد: «در اجرای دستورات رهبر جنبش انصارالله عبدالملک بدرالدین الحوثی، نیروی دریایی دولت صنعا در دریای سرخ عملیات نظامی انجام داد که نتیجه آن در دست‌گرفتن کنترل یک کشتی اسرائیلی بوده است.» وی تاکید کرد: «عملیات‌های نظامی ما علیه دشمن اسرائیلی تا زمانی که حمله به غزه و جنایت در حق برادران فلسطینی ما متوقف نشود ادامه خواهد داشت.»

پربیننده ترین خبرها