خانواده اسرای صهیونیست و وزیر نتانیاهو در جلسه کنِسِت به جان هم افتادند

خانواده اسرای صهیونیست و وزیر نتانیاهو در جلسه کنِسِت به جان هم افتادند
سه شنبه 30 آبان 1402 - 12:33

خانواده‌های اسرای صهیونیست، رویکرد تند ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را باعث به خطر افتادن آزادی بستگان اسیر خود دانستند و به نشانه اعتراض، نشست کنست (پارلمان) این رژیم را ترک کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه خبری تلویزیونی «راشاتودی»، پیشنهاد «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای اعدام اسرای فلسطینی، نشست کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با خانواده های اسرای صهیونیست را دچار تنش کرد.

در این نشست، خانواده‌های اسرای صهیونیست از «بن گویر» خواستند تا پیش‌نویس «قانون اعدام اسرای فلسطینی» را از دستور کار کنست حذف کند.

این خانواده‌ها تاکید کردند که «بن‌گویر» جان اسرای صهیونیست را بازیچه اهداف سیاسی خود کرده است.

یکی از اعضای خانواده های اسرا در این نشست، رویکرد افراطی «بن‌گویر» علیه فلسطینی ها را محرک وقوع عملیات «طوفان الاقصی» و به اسارت رفتن صهیونیست ها اعلام کرد.

سطح تنش بین خانواده های اسرای صهیونیست و «بن گویر» تا حدی بالا بود که این خانواده ها در اعتراض، محل نشست را ترک کردند.

«بن گویر» سپس طی پیامی در صفحه شخصی خود در پیام رسان ایکس (توئیتر سابق) با انتشار تصویر خود درحالی که «گیل دیکمان» یکی از خانواده های اسرای صهیونیست را در آغوش کشیده بود، بر نظر خود پافشاری کرد و صدور حکم اعدام برای اسرای فلسطینی را برای فشار بر مقاومت فلسطین جهت بازگرداندن اسرای صهیونیست ضروری دانست.

این درحالی است که روزنامه صهیونیستی «ایزرائیل هیوم» از مخالفت خانواده های اسرای صهیونیست با گرفتن عکس با «بن گویر» خبر داد و نوشت: «گیل دیکمان» در این صحنه که بن گویر او را در آغوش گرفته به او گفته است که دستش را از روی شانه هایش بردارد.

دیکمان خطاب به بن گویر افزوده است که او خون اسرای صهیونیست را بازیچه اهداف سیاسی کرده است.

«بن گویر» اعلام کرده که حزب «عوتسما یهودیت»، موضوع اعدام اسرای فلسطینی که در عملیات طوفان الاقصی نقش داشته اند را در کنست پیگیری و تصویب خواهد کرد.

شکست رژیم صهیونیستی در عملیات نظامی آزادسازی اسرای صهیونیست، سران این رژیم را به تکاپو برای آزادسازی اسرا از طریق دیپلماتیک کشانده است.

شکست های مداوم رژیم صهیونیستی از مقاومت فلسطین، سران این رژیم را درباره نحوه برخورد با گروه های مقاومت فلسطین دچار اختلاف کرده است.

بسیاری از کارشناسان، وقوع آتش بس در غزه و تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین را شروع درگیری و جنگ سیاسی بین سران این رژیم درباره مقصران شکست می دانند.

مقاومت فلسطین بیش از ۲۰۰ اسیر صهیونیست در اختیار دارد و خواهان آزادی همه اسرای فلسطینی در مقابل آزادی این اسرا شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها