الغنوشی در پیامی از زندان: طوفان الاقصی هدیه مردم غزه به امت مسلمان بود

الغنوشی در پیامی از زندان: طوفان الاقصی هدیه مردم غزه به امت مسلمان بود
پنج‌شنبه 2 آذر 1402 - 10:39

راشد الغنوشی، رئیس سابق مجلس نمایندگان تونس و رئیس جنبش النهضه تونس آزادی فلسطین را نه باری بر دوش امت اسلامی بلکه اهرم قدرتی برای آن دانست و گفت: عملیات طوفان الاقصی به دست مقاومت فلسطین در 7 اکتبر، هدیه مردم غزه به امت مسلمان بود.

العالم - تونس

الغنوشی در دومین پیامی که از زندان فرستاده است، افزود: طوفان الاقصی «نیروی تجدید، انگیزه، بسیج، بیداری، آگاهی و شعار قهرمانی» امت مسلمان بود.

سمیه، دختر الغنوشی، متن این پیام را منتشر کرد و گفت آن را به خط پدرش دریافت کرده است.

الغنوشی در پیام خود گفت: فلسطین کنار مسجد الحرام، دو مسئله محوری امت مسلمان و مرکز ثقل حاکمیت اسلامی و ملاک و علامت عزت و حاکمیت امت مسلمان است. این دو نور یعنی مسجد الحرام و مسجدالاقصی، قلب تپنده امت است و حضور هر موجود مزاحم در قلب، هشدار دهنده خطر است و از همگان می طلبد که برای مقابله با این تهدید وجودی بسیج شوند.

راشد الغنوشی تصریح کرد: «آزادی فلسطین باری بر دوش امت مسلمان نیست، بلکه اهرم قدرتی برای آن است و این موضوع بیش از آنکه از حاملان آن نیرو بگیرد، به آنان نیرو می‌دهد. همه رهبران امت مسلمان با برافراشتن این پرچم است که تعالی می یابند.

وی افزود: همه پرچم‌هایی که در امت مسلمان برافراشته شده، پرچم هایی هستند که با شعار آزادی فلسطین اعتبار یافته اند.

رئیس جنبش النهضه تونس تاکید کرد که موضوع آزادی فلسطین باید در همه حال به عنوان مسئله محوری باقی بماند.

وی ادامه داد: فلسطین به مشابه آیه‌ای از کتاب و سوره ای از قرآن است، هر که آن را حمل کند، در واقع کتاب را حمل کرده است و هر که آن را ترک کند، کتاب را ترک کرده است.

الغنوشی با تبریک عملیات طوفان الاقصی گفت: طوفان الاقصی، امروزه هدیه مردم غزه به امت مسلمان است، طوفان الاقصی «نیروی تجدید، انگیزه، بسیج، بیداری، آگاهی و شعار قهرمانی» امت مسلمان است. قضیه آزادی فلسطین، جوانان را اعتلا می بخشد، به آنان فهم سیاسی می دهد و آنها را از دغدغه های کوچک به سمت مسائل کلان امت و بشریت سوق می دهد.می کشاند.

الغنوشی در پایان پیام خود گفت: این تجدید اسلام، تجدید انسانیت و نویدبخش دنیایی جدید است: دنیای آزادی، عدالت، برادری و برابری.

پربیننده ترین خبرها