نتانیاهو پس از شکست در از بین بردن حماس در غزه رهبران آن در خارج را تهدید کرد!

پنج‌شنبه 2 آذر 1402 - 13:59

چند ساعت قبل از اجرای آتش بس با حماس، رژیم اشغالگر اسرائیل به بمباران تهاجمی خود در نوار غزه ادامه می دهد هرچند نتانیاهو، مأیوس از شکست حماس، رهبران این جنبش را که خارج از غزه هستند، تهدید کرد.

العالم - سرزمین‌های اشغالی

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در همین حال در تلاش برای توجیه پذیرش آتش‌بس گفت به موساد دستور داده است علیه رهبران جنبش حماس در هر کجای دنیا که هستند، اقدام کند.

وی افزود: ما جنگ را تا دستیابی به تمام اهداف اسرائیل و حذف حماس ادامه خواهیم داد.

یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل نیز مواضع قبلی خود درمورد نابودی حماس و تعمیق عملیات نظامی در غزه را تکرار کرد و گفت: پایان این جنگ باید به برچیده شدن حماس و بازگشت اسرا منجر شود.

در خصوص پرونده اسرای مقاومت فلسطین، رسانه های اسرائیلی به نقل از شورای امنیت داخلی این رژیم اعلام کردند که آزادی اسرا قبل از جمعه آغاز نمی شود.

در همین حال، رئیس جمهور آمریکا تعطیلات خود را در ماساچوست پایان داد تا در پی توافق آتش بس موقت، با رهبران عرب و نیز با نتانیاهو در تماس باشد.

جو بایدن در تماس با نتانیاهو بر اهمیت حفظ آرامش در مرزهای لبنان و کرانه باختری تاکید کرد.

به گفته کاخ سفید، بایدن با تمیم بن حمد امیر قطر درمورد ایجاد شرایط برای صلح پایدار در منطقه از جمله تشکیل کشور فلسطینی مشورت کرد.

بایدن همچنین در واکنش به پروژه اسرائیل برای جابجایی ساکنان غزه به سینای مصر، به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر اطمینان داد که اجازه نخواهد داد مرزهای غزه دوباره ترسیم شود.

حماس نیز از توافق مبادله اسیران هم زمان با آتش بس چهار روزه خبر داد و خاطرنشان کرد که این توافق با تلاش قطری-مصری-آمریکایی منعقد شد و آتش بس قابل تمدید است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها