برای کسانی که نمی‌دانند در زندان‌های رژیم اشغالگر چه می‌گذرد!

دوشنبه 6 آذر 1402 - 22:37

حنان البرغوثی، اسیر آزادشده فلسطینی، برخی از اتفاقات در زندان‌های رژیم اشغالگر از جمله تعرض، شکنجه و توهین به اسرای زن را فاش و خاطرنشان کرد: اخبار پیروزی مقاومت و حمایت مردمی در جهان از آن باعث فراموشی رنج عذاب در زندان شده بود.

العالم _ فلسطین

حنان البرغوثی در گفتگو با شبکه العالم گفت: وضعیت اسرای زن یا مرد در زندان های رژیم اشغالگر قابل توصیف نیست، شکنجه و آزاری که زنان اسیر با آن مواجهند. آنان می‌آمدند و به ما می‌گفتند که هیچ کس به شما اهمیت نمی‌دهد یا کسی در مورد شما سؤال نمی‌کند، شما از دنیا بریده‌اید، مردم دل مشغول جنگند و ما هر کار بخواهیم، با شما خواهیم کرد.

البرغوثی افزود: اسرای زنی که پس از 7 اکتبر تا به امروز اسیر شده اند، هیچ یک از ضرب و شتم، فحاشی و تهدید به تجاوز در امان نبوده اند، اما ما را که قبل از 7 اکتبر اسیر شدیم، گرسنگی دادند و هر نوع خوردنی حتی نمک و شکر و آب را از ما گرفتند، برق را قطع کردند، تلویزیون و رادیو را از ما گرفتند تا ما را از دنیا منزوی کنند و ندانیم بیرون چه خبر است و هیچ کس خارج از زندان هم نفهمد چه بر سر زنان اسیر می آید.

وی ادامه داد: ما را کتک زدند، به ما فحاشی کردند، ما را در اتاق های تاریک گذاشتند، گاز فلفل و گاز اشک آور زدند، نماینده زنان اسیر را از ما جدا کردند، او را روی زمین کشیدند و به شدت کتک زدند، همه اینها در 7 اکتبر اتفاق افتاد و در 19 اکتبر دوباره این کارها را به شکل بدتر انجام دادند، ما را داخل اتاق گذاشتند و گاز اشک آور زدند و حتی پنجره کوچکی را که از آن هوا وارد می شد، بستند.

حنان البرغوثی در پایان گفت: با همه این شکنجه ها، ما احساس آزادی، عزت و سربلندی می‌کردیم، زیرا شکست را در چشمان زندانبانان آشکارا می دیدیم. ما اخبار را از اسرای زن جدید می شنیدیم. وقتی شنیدیم برادرانمان در یمن به سمت اسرائیل موشک‌ زده‌اند یا یک کشتی‌ اسرائیلی را توقیف کرده‌اند، از آب و غذا بی‌نیاز می‌شدیم. وقتی می شنیدیم که در پی موشک‌های مقاومت لبنان، آژیر در شمال سرزمین های اشغالی به صدا درآمده است و نیز هنگامی که خبردار می شدیم که آزادگان در سراسر جهان در حمایت از مقاومت فلسطین راهپیمایی می کنند، سیراب می شدیم و تشنگی و گرسنگی را از یاد می‌بردیم.

پربیننده ترین خبرها