در گفتگو با العالم مطرح شد؛

تاکید سرکنسول فلسطین در اربیل بر محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی

چهارشنبه 8 آذر 1402 - 20:43

سرکنسول فلسطین در اربیل، بر ضرورت محاکمه مقامات رژیم اشغالگر در دادگاه کیفری بین‌المللی تاکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

نظمی حزوری سرکنسول فلسطین در اربیل عراق در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: 29 نوامبر مصادف با بیست و ششمین سالگرد تصمیم تاریخی مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر درنظرگرفتن 29 نوامبر هر سال به عنوان روز جهانی همبستگی بین المللی با مردم فلسطین است.

وی تاکید کرد: این روز جایگاه ویژه‌ای در مبارزات مردم فلسطین در راه کسب حقوق مشروع ملی خود دارد و نشان‌دهنده حمایت جهان از به رسمیت شناختن حق آزادی، استقلال و تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

سر کنسول رسمی فلسطین در اربیل گفت: در این روز پس از 26 سال همبستگی بین المللی با مردم فلسطین، شاهد ادامه تجاوزات اسرائیل علیه مردم فلسطین هستیم که نشان دهنده جنایات در غزه و کرانه باختری است.

حزوری از کشورهای جهان خواست به جای صرفا شعار محکومیت سردادن، قاطعانه تصمیم بگیرند، بلکه باید با تاکید بر جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به غزه، حاکمان و عاملان رژیم صهیونیستی را به دادگاه کیفری بین‌المللی بکشانند تا آنها را مجازات کنند.

کشورهای جهان روز 29 نوامبر را تحت عنوان روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین گرامی می‌دارند تا توجه جامعه بین المللی را به این نکته جلب کنند که موضوع فلسطین با وجود گذشت چندین دهه هنوز حل نشده است و علی رغم صدور بسیاری از قطعنامه‌های بین المللی، مردم فلسطین هنوز به حقوق خود دست نیافتهاند.

پربیننده ترین خبرها