حضور بلینکن در شورای جنگ اسرائیل/ تشکر نتانیاهو از آمریکا برای حمایت از جنایت درغزه

پنج‌شنبه 9 آذر 1402 - 20:41

شورای جنگ رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه با حضور وزیر خارجه آمریکا برگزار شد و نخست وزیر رژیم صهیونیستی از واشنگتن به خاطر حمایت از تل آویو در جنایت علیه مردم فلسطین در نوار غزه تشکر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه شورای جنگ این رژیم خطاب به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: ما از حمایت واشنگتن در جنگ علیه غزه تشکر می کنیم.

نتانیاهو بدون اشاره به کشتار بیش از پانزده هزار غیرنظامی فلسطینی از جمله ۶۱۵۰ کودک و چهار هزار زن و زخمی کردن ۳۳ هزار نفر دیگر از جمله بیش از ۹ هزار کودک فلسطینی مدعی شد که این جنگ علیه حماس بوده و برای آزادسازی اسیران صهیونیست بوده است.

نتانیاهو همچنین گفت که هدف از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از بین بردن حماس و آزادی اسیران صهیونیست بوده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار با بلینکن هم بار دیگر بر ادامه جنایت علیه مردم نوار غزه تاکید کرد و گفت: متعهد شده ام که حماس را از بین ببریم و چیزی ما را متوقف نخواهد کرد و جنگ تا آزادی (اسیران صهیونیست) و از بین بردن کامل حماس و تضمین اینکه غزه مجدد چنین تهدیدی نخواهد بود، ادامه خواهیم داد.

نتانیاهو درحالی می گوید که هدف از جنگ علیه غزه از بین بردن حماس و آزادی اسیران صهیونیست بوده است که بعد از ۴۷ روز جنایت علیه مردم غیرنظامی در غزه، در نهایت مجبور شد تا با همین جنبش حماس با میانجیگری بین المللی برای آزادی اسیران صهیونیست وارد مذاکره شود.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: بلینکن در گفت وگو با نتانیاهو بر ضرورت حفاظت از غیرنظامیان در جنوب نوار غزه را در صورت از سرگیری نبرد تاکید کرده است.

دولت آمریکا از آغاز جنگ تجاوزگرانه علیه نوار غزه حمایت کامل سیاسی و نظامی خود را از رژیم صهیونیستی اعلام و با ارسال تجهیزات و مهمات و سلاح از تل آویو برای جنایت علیه غزه پشتیبانی کرده است.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که بلینکن در سفر جاری خود به سرزمین های اشغالی و کرانه باختری با سران صهیونیست و سران تشیکلات هودگردان برای بحث درباره آزادی اسیران صهیونیست و رساندن کمک ها دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

بلینکن پس از دیدار با اسحاق هرتزوگ رئیس و نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم اکنون درحال گفت وگو با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام الله در کرانه باختری است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها