چه کسانی نتانیاهو را به ازسرگیری جنگ سوق دادند؟

شنبه 11 آذر 1402 - 00:39

خبرنگار شبکه العالم در بخشی از پوشش خبری تحولات غزه، به بررسی مطبوعات اسرائیل و از سرگیری تجاوزات اسرائیل به نوارغزه پرداخت.

العالم - فلسطين

خبرنگار شبکه العالم در رام الله گفت: روزنامه اسرائیلی معاریو طی یک نظرسنجی تاکید کرد بیشتر اسرائیلی ها با ازسرگیری جنگ مخالف بوده و ترجیح می دهند اوضاع به همان شکل هفت روز گذشته یعنی مبادله اسرا ادامه یابد و همه چیز به سمت یک توافق کامل و گسترده برای پایان درگیری در نوار غزه پیش برود.

وی افزود: روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نوشت: بنیامین نتانیاهو و گالانت تسلیم تندروها شدند و پس از گذشت 7 روز آتش بس ، ارتش اسرائیل درگیری را از سر گرفت.

خبرنگار العالم افزود: بن کاسپیت روزنامه نگار اسرائیلی در روزنامه معاریو با نوشتن مقاله ای گفت فرمانده ارتش اسرائیل تسلیم نظرات دو نفر یعنی بن گویر و اسموتریچ شده است.

وی گفت : منابع اسرائیلی تاکید دارند تصمیم از سر گیری جنگ نتیجه درگیری بسیار عمیق سرویس‌های امنیتی، ارتش و رژیم اسرائیل بوده که نشان می‌دهد ارتش و سرویس‌های امنیتی اسرائیل به‌ویژه شین بت و موساد خواهان تمدید آتش بس هستند.

وی افزود: بن گویر از صبح امروز زمان ازسرگیری تیراندازی در نوار غزه در ساعت 7 در صفحه خود در ایکس و تلگرام نوشت: جنگ غزه را از سر گرفتیم تا پیروز شویم. این جمله نشان می دهد او افتخار می کند که جزو کسانی است که به ازسرگیری جنگ تشویق کرده است!

خبرنگار شبکه خبری العالم اسموتریچ را فردی باهوش توصیف کرد که سعی نمی کند مانند بن گویر عوام فریب باشد اسموتریچ در روزهای گذشته گفته بود که این رژیم بر پایه بازگشت به جنگ استوار است. در غیراین صورت تصمیم دیگری خواهیم گرفت که منظورش سلب اعتماد از رژیم یا ترک آن است تا خود به خود سقوط کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش مطبوعات اسرائیل، نتانیاهو از یکشنبه هفته آینده به اتهام فساد و استفاده از نفوذ خود،محاکمه می شود و به نظر می رسد که او منافع شخصی خود را در اولویت قرار داده که به نابودی همه اجزای این رژیم منجر خواهد شد.

خبرنگار العالم در کرانه باختری تاکید کرد هر چه جنگ غزه بیشتر طول بکشد، افراد بیشتری از میان صهیونیست ها آن را رد می کنند و اگر نتانیاهو اعلام کند که جنگ ماه ها ادامه خواهد داشت، درصد حمایت از او از 10 تا 15 بیشتر نخواهد شد، زیرا آنها به خوبی می دانند که قادر به جنگیدن طولانی نیستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها