گفت‌وگوی العالم با اسیر زن آزاده فلسطینی درباره شرایط اسرا بعد از "طوفان الاقصی"

شنبه 11 آذر 1402 - 17:06

یک زن آزاده فلسطینی، که به تازگی در جریان تبادل اسرا میان حماس و رژیم اشغالگر از زندان‌های این رژیم آزاد شده است، درباره شرایط طاقت‌فرسای اسرا بعد از عملیات "طوفان الاقصی" سخن گفت.

العالم- فلسطین اشغالی

رغد الفنی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: من در ۲۸ اکتبر سال گذشته در مسیر طولکرم- رام‌الله بدون هیچ جرم و اتهامی، تحت حکم بازداشت اداری، (بازداشت غیر قانونی و بدون تفهیم اتهام و برگزاری دادگاه)‌ بازداشت شدم.

بازداشت خودسرانه اداری معمولا به اتهام امنیتی صورت می گیرد و همیشه قابل تمدید است و معمولا به بهانه این که شخص، خطری برای امنیت منطقه محسوب می‌شود و بدون هیچ اتهام یا محاکمه‌ای انجام می‌شود.

رغد الفنی شرایط اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر را سخت توصیف، و تأکید کرد، وضعیت بعد از عملیات ۷ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی)‌ سخت‌تر نیز شده است و "شرایط زندان‌ها به مرحله دهه ۵۰ بازگشته است به طوری که رژیم اسرائیل اسیران فلسطینی را حتی از کاغذ و قلم و کتاب نیز محروم کرده است. "

این زن آزاده فلسطینی گفت:‌ بعد از این عملیات، وضعیت کاملا تغییر کرد؛ بوفه‌ای که از آن مایحتاج روزانه‌مان را تهیه می‌کردیم و پنجره‌ای که تنها روزنه برای نفس کشیدن بود کاملا بسته شد و درخصوص دیدار با خانواده و وکلای‌مان نیز ممنوع الملاقات شدیم.

او از ضرب و شتم و شکنجه زندانیان و حبس آنها در بندهای انفرادی خبر داد و افزود: ارتباط زندانیان نه تنها با دنیای خارج قطع شده که حتی در برخی موارد، تماس با دیگر اسیران در زندان نیز سخت شده است.

این اسیر آزاده فلسطینی درباره شرایط آزادی‌شان از زندان گفت که مسئولان زندان به آنها درباره آزادی‌شان اطلاع قبلی نداده بودند به نحوی که فرصت خداحافظی با اسیران و یا برداشتن وسایل شخصی برای‌مان فراهم نبود و هنگام خروج نیز، مسئولان ما را انگشت‌نگاری کردند.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی آنها را تهدید کرده که در صورت انجام هرگونه مصاحبه مطبوعاتی و یا برافراشتن پرچم فلسطین در مراسم استقبال از آنها، دوباره بازداشت خواهند شد.

این زن آزاده فلسطینی در باره احساسات زنان اسیر آزاد شده فلسطینی بعد از عملیات "طوفان الاقصی گفت : احساسات ما توأم با خوشحالی و ناراحتی است. وی گفت که به خاطر آزادی‌ام بسیار خوشحالم ولی از آن طرف، به خاطر مصائبی که بر برادران و خواهران‌مان در نوار غزه تحمیل شده است، بسیار ناراحتم.

الفنی از مقاومت و شجاعت مبارزان در نوار غزه تمجید کرد و اظهار داشت که مقاومت نه تنها در نوار غزه بلکه در تمام جبهه‌ها دستاوردهای موفقی داشته است.

پربیننده ترین خبرها