رژیمی که دربحبوحه کشتار جمعی در غزه، دلش برای آب وهوا می سوزد!

رژیمی که دربحبوحه کشتار جمعی در غزه، دلش برای آب وهوا می سوزد!
شنبه 11 آذر 1402 - 23:19

خبر: اسحاق هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی در پاسخ به دعوت رئیس امارات متحده عربی در کنفرانس بین المللی تغییرات آب و هوا در دبی شرکت می کند.

العالم – یک خبر و چند تحلیل

تحلیل: جای تاسف است که در کنفرانسی که این جنایتکار جنگی و کودک کش شرکت داشت، بسیاری از سران کشورهای عربی نیز نه فقط شرکت کردند بلکه با وی درباره مسائل دو جانبه گفت و گو کردند.

زمانی که برخی از رهبران کشورهای عربی رئیس رژیم صهیونیستی را در آغوش گرفته بودند، این رژیم با تمدید آتش بس مخالفت کرد و بمباران غزه از سر گرفته شد به طوری که در یک روز حدود 200 فلسطینی به شهادت رسیدند یعنی همان روزی که هرتزوگ در دبی روی فرش قرمز راه می رفت.
هرتزوگ بنا به اعتراف ارتش صهیونیستی نماینده رژیمی است که 6000 بمب و موشک بر سر مردم غزه ریخته است که وزن آن بیش از 4000 تن مواد منفجره بوده و وزن برخی از بمب های سنگر شکن 900 کیلوگرم است، به علاوه بمب های فسفری و بمب های ممنوعه بین المللی که منجر به شهادت 15000 فلسطینی شد که 80 درصد آنها کودک و زن هستند، 7000 فلسطینی نیز هنوز زیر آوار مدفون هستند که 70 درصد آنها را کودکان تشکیل می دهند.

وقتی می گوییم درک رفتار برخی از رژیم های عربی در برخورد با جنایتکاران جنگی صهیونیستی دشوار است، منظورمان این است که دشوار است بپذیریم اعراب در کنفرانسی شرکت کنند که قاتل فلسطینیان و یک جنایتکار جنگی در آن شرکت کند، در حالی که اعراب دارای دین، قومیت و تاریخ مشترک با فلسطینیان هستند.

نمی دانیم که هرتزوگ جنایتکار در سخنرانی خود درباره آب و هوا چه می خواست بگوید، آب و هوایی که رژیم صهیونیستی یکی از مهم ترین عوامل آلودگی و ویرانی آن در منطقه به ویژه در غزه است آنهم علاوه بر آب وهوا، مرتکب انواع جنایت علیه بشریت از طریق گسترش بیماری در غزه، استفاده از سلاح های ممنوعه بین المللی، بمباران بیمارستان ها، جلوگیری از دفن اجساد شهدا، قطع آب، برق، دارو، غذا و سوخت از بیش از دو میلیون نفر از مردم غزه می شود.

می بایست پرسید که اگر هدف از این کنفرانس فراهم کردن آب و هوای مناسب برای زندگی انسان ها بدون اختلالات زیست محیطی است، ایجاد چنین آب و هوایی چه فایده ای دارد وقتی که انسان ها به ویژه کودکان بی گناه غزه در برابر دیدگان و شنیدگان جهانیان کشته می شوند؟
خاطرنشان می شود که رئیس رژیم صهیونیستی جمعه شب بعد از ازسرگریری جنگ در نوار غزه و تحت فشار افکار عمومی، به ناچار سخنرانی خود را در اجلاس تغییرات اقلیمی دبی لغو کرد و به تل‌آویو بازگشت.

پربیننده ترین خبرها