روایت روزنامه فرانسوی از دروغپردازی اسرائیل درباره سربریدن کودکان در 7 اکتبر

روایت روزنامه فرانسوی از دروغپردازی اسرائیل درباره سربریدن کودکان در 7 اکتبر
سه شنبه 21 آذر 1402 - 20:19

پس از گذشت 2 ماه از عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر، یک روزنامه فرانسوی در گزارشی تاکید کرد که ادعاهای تل‌آویو درباره وقوع جنایت‌هایی در عملیات 7 اکتبر فقط برای جلب حمایت بین المللی بوده است؛ حال آنکه این جنایت‌ها هرگز اتفاق نیفتاده است.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه فرانسوی لیبراسیون در گزارش تحقیقی خود به این نتیجه رسیده است که روایت های مطرح شده از سوی سازمان ها و مقامات اسرائیلی درباره "سوزاندن جمعی کودکان و کشتن یک زن باردار اسرائیلی و بیرون کشیدن جنین او" در حمله حماس 7 اکتبر /15 مهر صحت ندارد و در میان افراد ربوده شده (به اسارت گرفته شده)‌ در حمله حماس، هیچ زن حامله ای وجود نداشت در حمله 7 اکتبر، سر هیچ کس بریده نشد.

یکی از این روایت ها،‌ اعلام کشف ده ها جسد سر بریده شده کودکان بود. چنین توصیفی در گزارش شبکه "اسرائیل 24" آمده است. یکی از خبرنگاران این شبکه درباره حمله حماس گفته بود "یکی از فرماندهان میدانی نظامی اسرائیل به او گفته حداقل 40 کودک اسرائیلی کشته شده اند و تروریست ها تعدادی از آنها را سر بریده اند".

این روزنامه فرانسوی تاکید کرد: ادعاهای اسرائیل درباره وقوع چنین اتفاقاتی با هدف همسو سازی افکار عمومی اسرائیل و بین الملل برای انتقام خشن از غزه بود.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز این شایعه را تکذیب کرد و در بیانیه‌ای با بیان اینکه «مقاومت فلسطین، کودکان را هدف قرار نمی‌دهد و رسانه‌ها باید دقت بیشتری در نقل اخبار کنند و کورکورانه از روایت سراسر دروغ و افتراء صهیونیست‌ها دنباله‌روی نکنند»، اعلام کرد: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) قاطعانه تأکید می‌کند که ادعاهای ساختگی که برخی رسانه‌های غربی رواج می‌دهند و روایت سراسر دروغ صهیونیست‌ها را ملاک قرار می‌دهند، دروغ است؛ ادعاهایی که جدیدترینش ادعای کشتار کودکان و سر بریدن آنان و حمله به غیرنظامیان است و ما این را جانبداری بدون تحقیق از روایت صهیونیست‌ها می‌دانیم».

پربیننده ترین خبرها