قدرتمندترین اعتصاب در تاریخ اردن در راستای همبستگی با فلسطین

قدرتمندترین اعتصاب در تاریخ اردن در راستای همبستگی با فلسطین
سه شنبه 21 آذر 1402 - 22:46

یک سیاستمدار اردنی اعتصابِ روز دوشنبه در کشورش را که برای اعلام همبستگی با فلسطینیان ساکن غزه انجام شد، موفق‌ترین اعتصاب در تاریخ اردن خوانده و خاطرنشان کرد که دعوت به اعتصاب با واکنش مثبت کشورهای عربی و اسلامی و دیگر کشورها همراه شد.

العالم- اردن

"رولا الفرا الحروب" دبیرکل حزب کارگران اردن، امروز- سه‌شنبه- در گفت‌وگو با شبکه العالم تصریح کرد: اردن شاهد اعتصاب مردمی فراگیر بود؛ این اعتصاب که در آن بخش‌های صنعتی، تجاری، مدارس و حمل و نقل و ارتباطات مشارکت داشتند، موفق‌ترین اعتصاب در تاریخ اردن از دهه‌ها پیش محسوب می‌شود.

الحروب افزود: به رغم اینکه فراخوان برای اعتصاب ۴۸ ساعت قبل و از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام شد ولی نیروهای سیاسی، احزاب و شخصیت‌های ملی و مردمی و تمام نهادهای مدافع حقوق بشر در آن مشارکت داشتند.

وی مشارکت مردم اردن در این اعتصاب را پیامی به موضع جانبدارانه آمریکا از اسرائیل و وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره برقراری آتش‌بس انسانی در نوار غزه عنوان کرد و گفت: این اعتصاب همچنین حامل پیامی برای جامعه جهانی نیز بود.

دبیرکل حزب کارگران اردن همچنین از برگزاری اعتصاب در همبستگی با نوار غزه، در کشورهایی از جمله الجزایر، مغرب، موریتانی، مصر و حتی در بلژیک خبر داد.

پربیننده ترین خبرها