دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه تونس در ژنو + فیلم و عکس

سه شنبه 21 آذر 1402 - 22:21

نبیل عمار وزیر خارجه تونس امشب با حضور در محل اقامت حسین امیرعبداللهیان در ژنو با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان به ژنو سفر کرده است، امشب (سه‌شنبه) ۲۱ آذر ماه در محل اقامت خود با آقای نبیل عمار وزیر امور خارجه تونس با وی دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ‌ای و بین‌المللی به خصوص اوضاع غزه به گفت‌وگو پرداخت.

امیرعبداللهیان از روابط خوب ایران و تونس اظهار خرسندی کرد و گفت روابط سیاسی دو کشور در سطح بالایی قرار دارد و برای ما مهم است که روابط دو کشور در همه زمینه ها از جمله اقتصادی، تجاری، علمی، فناوری و کردشگری افزایش یابد.

وی از مواضع حکیمانه و درست تونس در خصوص فلسطین قدردانی کرد و با اشاره حمایت پایدار و مؤثر جمهوری اسلامی ایران از فلسطین، بر ضرورت حمایت قاطع کشورهای اسلامی از ملت فلسطین در مقابل جنایات جنگی و حملات وحشیانه جاری رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی تاکید کرد.


امیرعبداللهیان با اشاره ضربه حیثیتی رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر و عدم تحقق هرگونه دستاوردی برغم جنایات جنگی وحشیانه دو ماهه اخیر علیه شهروندان فلسطینی، گفت آنها توان نابودی گروه‌های مقاومت و به شکست کشاندن ملت فلسطین را ندارند و اکنون آمریکا بدنبال طرح های سیاسی برای مرحله پس از جنگ بمنظور جبران شکست رژیم صهیونیستی است که لازمست کشورهای اسلامی نسبت به آن هشیار باشند.
امیرعبداللهیان از همتای خود جهت سفر به تهران دعوت کرد.

آقای نبیل عمار وزیر خارجه تونس نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و نیز روابط خوب دو کشور، بر ضرورت تلاش مشترک برای ارتقای روابط به سطح عالی تاکید کرد و افزود لازمست قدم های مؤثرتری در مسیر ارتقای روابط برداریم و همسو با روابط سیاسی، روابط را در حوزه های اقتصادی و تجاری تقویت کنیم.

وی از مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و ملت آن تشکر کرد و با تبیین دیدگاه‌های کشورش در خصوص مسئله فلسطین گفت، ما در تونس از آرمان فلسطین دفاع می کنيم و اطمینان داریم که آنها از کشتار ملت فلسطین دستاوردی نخواهند داشت.

وزیر خارجه تونس ضمن تشکر از دعوت امیرعبداللهیان، اظهار آمادگی کرد که در اولین فرصت ممکن به ایران سفر نماید.

پربیننده ترین خبرها