جزییات کشته شدن فرمانده گردان 13 تیپ گولانی رژیم صهیونیستی درکمین گردان های قسام

جزییات کشته شدن فرمانده گردان 13 تیپ گولانی رژیم صهیونیستی درکمین گردان های قسام
چهارشنبه 22 آذر 1402 - 12:13

ارتش رژیم اشغالگر کشته شدن فرمانده گردان 13 در تیپ گولانی این رژیم را در کمین گردان قسام در شمال غزه تایید کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ ارتش رژیم اشغالگر روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد 8 تن از نظامیان این رژیم از جمله فرمانده گردان 13 در تیپ گولانی در کمین گردان های قسام شاخه نظامی حماس،‌ در محله الشجاعیه در شمال غزه کشته شدند.
جزئیات عملیات قسام
در همین حال شورای پخش رژیم صهیونیستی (کان) اذعان کرد که نظامیان و افسرانی که در این عملیات کشته شده اند همگی از یگان 13 تیپ گولانی بودند.
"تامر گرینبرگ"، فرمانده گردان 13 در رأس فهرست تلفات است.

"کان" اعلام کرد نظامیان و افسران مذکور به منظور بازرسی میدانی در محله الشجاعیه در شرق غزه وارد یک ساختمان شدند. به محض ورود این افراد، نیروهای مقاومت فلسطین آنها را زیر آتش گرفته و یک نارنجک نیز بین آنها منفجر کردند. در نتیجه درگیری شدیدی درگرفت و نیروهای "اسرائیلی" به دو دسته تقسیم شدند.
گروه سوم از نظامیان اسراییلی برای کمک به کسانی که در کمین گرفتار شده بودند وارد ساختمان شدند که در این هنگام نیروهای فلسطینی دومین نارنجک را بین آنها پرتاب کردند. که باعث کشته یا مجروح شدن آنها شد.
بنابر این گزارش،‌ نیروهای فلسطینی سپس سومین نارنجک را نیز پرتاب کردند. در این هنگام نظامیانی که زنده مانده بودند درخواست امداد هوایی کردند لذا بالگردهای اسراییلی برای انتقال مجروحان و اجساد وارد عمل شدند.

در این گزارش آمده است، هنوز گردان قسام، شاخه نظامی حماس یا هیچ یک از دیگر گروه های مقاومت مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته اند. حال آنکه این گروه ها معمولا به محض اجرای عملیات کمین، آن را اعلام می کنند.
نکته جالب توجه این است که این عملیات در شمال غزه رخ داده است نه در جنوب، و این در حالی است که ارتش رژیم اشغالگر چند روز قبل اعلام کرده بود که عملیات زمینی در شمال غزه در حال اتمام است.

این اولین بار است که ارتش رژیم اشغالگر به کشته شدن 8 تن از افراد خود به طور یک جا و در یک عملیات اذعان می کند.

پربیننده ترین خبرها