گزارش العالم از بازتاب عملیات قسام در الشجاعیه و کشته شدن فرمانده تیپ گولانی + ویدئو

چهارشنبه 22 آذر 1402 - 14:45

عملیات نیروهای گردان های قسام در محله الشجاعیه غزه که به هلاکت برخی از نظامیان و افسران ارتش رژیم اشغالگر از جمله فرمانده تیپ گولانی منجر شد بازتاب گسترده در رسانه های عبری زبان داشت.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار شکبه خبری العالم گزارش داد: رسانه های عبری تلاش می کنند تا نبرد الشجاعیه امسال را با نبرد الشجاعیه سال 2014 مقایسه کنند که طی آن در حمله حماس 25 نظامی صهیونیست کشته شدند. خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که این مقایسه به دلایل بسیاری نادرست است. از جمله این که رژیم اشغالگر این بار حمله نظامی را در محله الشجاعیه آغاز کرد و قصد نابودی این منطقه را داشت.

وی تاکید کرد: پاسخ مقاومت این بار بسیار قوی تر بود نه فقط از لحاظ تعداد نظامیانی که کشته شدند بلکه درجه نظامیان کشته شده هم بالاتر بود و اعلام شد که 8 نفر از نظامیان ارتش اشغالگر از جمله فرمانده تیپ گولانی و یک سرهنگ و یک مسئول پشتیبانی این لشگر کشته شده است.

بنابر این گزارش، رژیم اشغالگر مرحله به مرحله و به صورت قطره چکانی به انتشار خبرهای مربوط به تلفات نظامیان خود اقدام می کند زیرا نمی خواهد که واقعیت ها را فاش کند لذا این عملیاتی که مقاومت اسلامی فلسطین پیش از این آن را اعلام کرده بود را ابتدا رد کرد ولی با افزایش شمار تلفات و به خاطر بالا بودن رتبه ها نظامیان کشته شده، این رژیم ناچار شد که تلفات این عملیات را منتشر کند.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، رسانه های عبری در توضیح این عملیات آنرا فاجعه ای جدید از باریکه غزه توصیف و خاطرنشان کردند که بنیامین نتانیاهو همچنان اصرار دارد که خود را پیروز نبرد معرفی کند.

خبرنگار العالم گزارش داد: عملیاتی که در الشجاعیه غزه اجرا شد شکلی جدید به عملیات زمینی نیروهای فلسطینی در این نبرد داده است.

این عملیات برخی حقایق قدرت مقاومت را به اثبات رساند و نشان داد که نتانیاهو به شهرک نشینان اسراییلی در باره دستیابی به پیروزی و این که قادر است حماس را از بین ببرد،‌ دروغ می گوید.

پربیننده ترین خبرها