اوضاع اسف‌بار بیمارستان «کمال عدوان» غزه

اوضاع اسف‌بار بیمارستان «کمال عدوان» غزه
پنج‌شنبه 23 آذر 1402 - 15:13

سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز پنجشنبه از اوضاع فاجعه بار بیمارستان های نوار غزه از جمله بیمارستان «کمال عدوان» خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری شهاب، وزارت بهداشت غزه از شهادت دو نفر به علت ممانت اشغالگران از درمان آنها در بیمارستان کمال عدوان غزه خبر داد.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: ارتش اشغالگر کادر درمانی در این بیمارستان را مجبور به جمع کردن مجروحان و کودکان در یکجا کرده و مانع از رسیدن آب، غذا و برق به آنها شده است. اشغالگران ۱۲ کودک را از شیر محروم کرده است. ما درباره نتیجه قطع برق هشدار می‌دهیم.

وی همچنین از انتقال مجروحان و بیماران به بیمارستان الشفاء شهر غزه که فاقد امکانات درمانی است، خبر داد.

به گزارش ایرنا، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت: نیروهای اشغالگر که به بیمارستان کمال عدوان یورش بردند؛ مانع درمان ۱۰ مجروح در بخش اورژانس شدند که به شهادت دو نفر از آنها منجر شد.

وی افزود: همچنان ۷۰ نفر از کادر درمانی و مجروحان که در صدر آن «احمد الکحلوت» رئیس بیمارستان کمال عدوان حضور دارد، در اسارت اشغالگران صهیونیست به سر می برند.

القدره بیان کرد: اشغالگران ۲۵۰۰ نفر از آوارگان را مجبور به خروج از بیمارستان به سمت مراکز اسکان کرده اند. زیر تهدید و بمباران، مجروحان و بیماران به بیمارستان الشفا که فاقد امکانات درمانی است، منتقل می شوند و این به مثابه اعدام آنهاست. اشغالگران از حراست بیمارستان خواستند که سلاح خود را تحویل دهند. در این بیمارستان فرد مسلحی وجود ندارد.

از سوی دیگر، بر اثر حملات توپخانه صهیونیستها به شهر خان یونس شماری شهید و به بیمارستان «ناصر» منتقل شدند.

همزمان منابع فلسطینی از خروج کادر درمانی، بیماران و خبرنگاران از مرکز درمانی شهدای جبالیا پس از بمباران شب گذشته آن خبر داده و اعلام کردند که «منیر البرش» رئیس وزارت بهداشت غزه هم در میان آنهاست.

پربیننده ترین خبرها