نیروهای مقاومت مشغول کباب کردن تانک های مرکاوا هستند

نیروهای مقاومت مشغول کباب کردن تانک های مرکاوا هستند
شنبه 25 آذر 1402 - 23:14

خبر: نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل اعلامیه هایی را درغزه منتشر کردند  که در آن نوشته شده بود "حماس قدرت خود را از دست داده و نمی تواند تخم مرغ سرخ کند" و به هر کسی که اطلاعاتی درباره یحیی السنوار، محمد السنوار، رافع سلامه و محمد الضیف رهبران حماس ارائه دهد تا یک میلیون دلار پاداش مالی داده می شود.

العالم خبر و تحلیل

تحلیل:

ببینید اسرائیل چگونه مجبور شده برای دست یافتن به رهبران حماس چنین مبلغ گزافی را بپردازد؟ این در حالی است که برای تامین هزینه های تجاوزات وحشیانه خود به غزه و مقابله با بحران اقتصادی پس از نبرد طوفان الاقصی و حمله به غزه ، از آمریکا گدایی می کند، و فعالیت بندر ایلات نیز به دلیل نبود کشتی متوقف شده است.

چرا نیروهای اشغالگر اسرائیل مجبورند به هر کسی که اطلاعاتی درباره رهبران حماس بدهد «پاداش‌های» هنگفت بدهند، در حالی که بیانیه‌های نظامی آنها شبانه روز اعلام می‌کند که عرصه را بر این رهبران تنگ کرده اند و حتی اعلام می کنند یحیی السنوار در تونلی در خان یونس است.

اگر رهبران حماس حتی برای "سرخ کردن تخم مرغ " وقت ندارند و حماس قدرت خود را از دست داده ، پس چرا این همه پول آمریکا که به دست آنها می رسد را برای جمع آوری اطلاعات درباره رهبران حماس هدر می دهند؟

روشن است که نیروهای اشغالگر پس از شکست شان در از بین بردن محبوبیت مردمی حماس با بمباران وحشیانه که حتی از حد تصور نیز فراتر رفته در مدت بیش از 70 روز ، از این اعلامیه ها برای جنگ روانی استفاده می کنند.

همانطور که مطبوعات عبری به روشنی و بدون تردید اذعان می کنند، نیروهای اشغالگر هر روز در رویارویی با مبارزان حماس و بقیه گروه های مقاومت متحمل خسارات سنگین می شوند. آخرین آمار شمار کشته های اسراییلی را به 445 نظامی شامل 119 افسر اعلام کرد، یعنی 27 درصد افسران به هلاکت رسیده اند که شامل 5 سرتیپ، 5 سرهنگ، 43 سرگرد، 41 سروان و 11 ستوان و 60 نفر از این افسران از تیم های زبده بودند، و بیش از 500 خودروی نظامی از زمان شروع حمله زمینی به غزه منهدم شدند.

حتی این آمار سوالات زیادی را درباره درستی آن در روزنامه های رژیم صهیونیستی از جمله "یدیعوت آحارونوت" و "هاآرتص" ایجاد کرد به گونه ای که این روزنامه ها بر زخمی شدن بیش از 5000 سرباز تاکید کردند که 2000 نفر آنان معلول شدند . این مطبوعات، نیروهای اشغالگر را متهم کردند که از انتشار اطلاعات درباره شمار سربازان مجروح و وضعیت آنها خودداری می کند، به ویژه اینکه پذیرش بیمارستان هایی که سربازان مجروح در آنجا درمان شده اند و افرادی که هنوز تحت درمان هستند، شکاف بزرگ و غیرقابل توضیحی را بین داده های اعلام شده توسط ارتش رژیم اشغالگر و داده های موجود بیمارستان ها نشان می دهد.

واضح است که نشریات رژیم اشغالگر با توصیه آمریکایی ها منتشر شده که درصدد بالا بردن روحیه فروپاشیده سربازان رژیم اشغالگر غزه در اثر حملات مقاومت و همچنین تضعیف پایداری افسانه ای مقاومت هستند. که به قول عزت الرشق یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس با طعنه ای شایسته به این حرکت مفتضح در پستی در صفحه این جنبش در پلتفرم تلگرام پاسخ داد و گفت: «وقت برای سرخ کردن تخم مرغ نیست نیروهای مقاومت مشغول کباب کردن مرکاوا هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها