حملات وحشیانه رژیم اشغالگر به اردوگاه نور شمس در طولکرم + فیلم

يکشنبه 26 آذر 1402 - 18:28

نیروهای اشغالگر به اردوگاه نور شمس در طولکرم در کرانه باختری یورش بردند و آن را منطقه نظامی بسته اعلام کردند. همچنین به شهرک جناته در شرق بیت لحم یورش بردند که منجر به شهادت دو فلسطینی در این اردوگاه شد و تعداد شهدای کرانه باختری به شش نفر رسید.

العالم - فلسطین اشغالی

در میان دستگیری‌ها، تخریب زیرساخت‌ها و اعلام اردوگاه نور شمس در طولکرم در کرانه باختری به عنوان منطقه بسته نظامی، دو فلسطینی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند که جراحات برخی از آنها وخیم است. این جنایت تعداد شهدا در کرانه باختری را به شش نفر رساند.

درگیری شدیدی بین مبارزان مقاومت و نظامیان اشغالگر در داخل اردوگاه نور شمس رخ داد که پهپادهای اشغالگر برای دومین بار آن را بمباران کردند که منجر به شهادت دو تن بر اثر جراحات وارده در محله المنشیه در اردوگاه نور شمس شد که به دلیل ممانعت نظامیان اشغالگر از ورود آمبولانس، تعدادی از مجروحان دچار خونریزی شده و به شهادت رسیدند.

علاوه بر این، نیروهای اشغالگر تعدادی از شهروندان فلسطینی را در جریان یورش گسترده به منازل این اردوگاه دستگیر کردند و همزمان با هجوم، چندین انفجار در آنجا رخ داد.

در این زمینه بولدوزرهای اسرائیلی ورودی های اردوگاه را تخریب کردند و همزمان ارتش اشغالگر تک تیراندازها را در مواضع بالا و نقاط مشرف به اردوگاه مستقر کرد.

انبوهی از نیروهای ارتش اشغالگر به شهر جناته در جنوب شرقی بیت لحم یورش بردند.

از سوی دیگر تیپ طولکرم اعلام کرد که خودروها و سربازان اسرائیلی را در محله المنشیه با مواد منفجره هدف قرار داده است و رژیم اشغالگر را، تهدید به وقوع غافلگیری‌های غیرمنتظره در چند روز آینده کرد.

نیروهای اشغالگر به شهر نابلس نیز یورش بردند. در شهر جنین اعلام شد که یک شهروند فلسطینی بر اثر جراحاتی که چند روز پیش بر اثر بمباران پهپاد بدون سرنشین رژیم صهیونیستی به تعدادی از جوانان فلسطینی وارد شده بود، جان باخت. یک نفر دیگر نیز در جریان درگیری در شهر دیر عمار واقع در رام الله به شهادت رسید. یک شهید دیگر نیز در درگیری در بیت امر در شمال الخلیل و ششمین شهید در حین عبور از دیوار حایل در حوالی روستای دیرالغصون طولکرم مورد اصابت گلوله نیروهای اشغالگر قرار گرفت.

تعداد شهدای فلسطینی در کرانه باختری از آغاز نبرد در ۷ اکتبر تاکنون به ۲۹۴ تن رسیده است که برخی با شلیک گلوله از سوی شهرک نشینان به شهادت رسیده‌ اند.

پربیننده ترین خبرها