افزایش تنش میان نتانیاهو و خانواده‌های اسیران اسرائیلی در غزه + فیلم

سه شنبه 28 آذر 1402 - 10:08

خانواده‌های اسرای اسرائیلی همچنان در حال اعمال فشار بر کابینه نتانیاهو برای توقف جنگ و بازگرداندن فرزندان اسیر خود در غزه هستند، این در حالی است که بنیامین نتانیاهو تلاش دارد ثابت کند خانواده‌های کشته های ارتش اسرائیل خواهان ادامه جنگ هستند.

العالم فلسطین اشغالی

در حالی که خانواده های اسرای اسرائیلی در غزه خواستار آتش بس و آغاز فرایند تبادل اسرا هستند، کابینه راست افراطی به رهبری نتانیاهو بدون توجه به خواسته جامعه خود به بمباران در غزه ادامه می‌دهد، درگیری میان خانواده اسرا و نتانیاهو به راهرو‌های کنست (پارلمان اشغالگران) نیز کشیده شده است.

ادوا آدر، نوه یک اسیر در نوار غزه گفت: بحث خون خانواده‌های ماست که اصلا قابل طرح نیست، باید به خانواده های ما احترام گذاشت. من باید به خانواده 1400 نفری که کشته شدند، احترام بگذارم اما آنها نیز باید به خانواده من که از کشته شدن جان سالم به در بردند نیز احترام بگذارند.

اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، با بسیج کردن آنها برای ادامه جنگ در نوار غزه، سعی دارد با احساسات خانواده های کشته شدگان اسرائیلی بازی کند؛ نتانیاهو با شروع جلسه کابینه خود به جمع حاضران رفت و ادعا کرد پیام خانواده‌های کشته‌‌های ارتش اسرائیل مبنی بر ادامه جنگ و متوقف نشدن در نیمه راه را دریافت کرده است.

نتانیاهو گفت: «امروز صبح پیامی از خانواده سربازان کشته شده در جنگ دریافت کردم که می‌گفتند مردم قوی، شهروندان و سربازان ثابت قدم و همه مشتاق پیروزی هستند. شما مأمور به جنگ و نه ایستادن در نیمه ی راه هستید

انتقال بدون نتیجه جنگ نوار غزه از مرحله‌ای به مرحله دیگر، عمق شکاف‌های اجتماعی رژیم صهیونیستی اسرائیل را افزایش می‌دهد.

همه اقدامات بنیامین نتانیاهو در این مرحله؛ تلاشی مذبوحانه برای حفظ خویشتن است، زیرا او کاملاً آگاه است که پس از تجاوز به نوار غزه، نه او و نه کسانی که با او بر صندلی های قدرت تکیه زده اند، باقی نخواهند ماند.

پربیننده ترین خبرها