چرا «اسرائیل» برای آتش بس التماس می کند؟

چرا «اسرائیل» برای آتش بس التماس می کند؟
چهارشنبه 29 آذر 1402 - 13:15

خبر: وب‌سایت عبری والا عصر سه‌شنبه (28 آذر ماه)‌ به نقل از مقامات صهیونیست و یک منبع خارجی نوشت: اسرائیل به میانجی قطری اعلام کرده است که برای برقراری یک آتش‌بس بشردوستانه به مدت یک هفته در ازای آزادی 40 اسیر از سوی مقاومت اسلامی در نوار غزه آمادگی دارد.

یک خبر _ چند خط تحلیل

تحلیل:

-نکته قابل توجه این است که درخواست «اسرائیل» برای برقراری آتش بس پس از اظهارات مقامات بلند پایه صهیونیستی از جمله دیوید بارنیا، رئیس موساد مطرح شده که هرگونه آتش بس را رد و از حماس خواسته بود سلاح خود را زمین بگذارد و تسلیم شود.

-نکته جالب‌تر این است که درخواست برای برقراری آتش بس، 74 روز پس از نسل کشی و بمباران وحشیانه در غزه مطرح می شود که به تخریب بیش از نیمی از ساختمان‌های غزه و کشته شدن 20 هزار فلسطینی منجر شده است که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند. این درخواست مؤید نادرستی ادعای نتانیاهو و ژنرال‌هایش است و اینکه آنها نتوانستند به هیچ یک از اهداف تجاوزگری خود دست یابند و با وجود جنایات جنگی و سیاست زمین سوخته ای که در پیش گرفتند، حتی یک اسیر اسرائیلی را آزاد نکردند.

-مقاومت اسلامی در پیامی کاملاً آشکار، دروغ‌های نیروهای اشغالگر و اظهارات خلاف واقع نتانیاهو، گالانت، گانتس و بقیه ژنرال‌های اسرائیل را در مورد ضربه محکم به حماس و مقاومت پس از تهاجم زمینی و تسلط بر بخش‌هایی از نوار غزه فاش ساخت. مقاومت اسلامی در هفتاد و چهارمین روز تجاوز، تل‌آویو را با بارانی از موشک هدف قرار داد و هزاران نفر را مجبور کرد به پناهگاه‌ها فرار کنند، گویی دشمن اسرائیلی جنگ را تازه امروز آغاز کرده است.

-اسرائیل التماس کرده که برای آزادی اسیران خود آتش بس برقرار کند و در همین حال موشک های مقاومت تل آویو را پس از گذشت بیش از 74 روز، در هم کوبیدند. اسرائیل در این مدت از کاربرد هیچ سلاحی چه ممنوع و چه غیرممنوع، چه هوشمند و چه غیرهوشمند خودداری نکرده و تا توانسته غزه را بمباران کرده است. با این حال بیشتر کارشناسان اسرائیلی بر این باورند که ارتش اسرائیل باید بپذیرد که حماس هنوز مستحکم و قوی است و جنگ را با قدرت و با اعتماد به نفس بالا برای رسیدن به پیروزی به پیش می برد. سیستم فرماندهی مقاومت از بالا تا پایین همچنان پا بر جاست و مهمات و موشك هاي مقاومت تمام نشده است و رژیم صهیونیستی اگر به تجاوزات خود پایان ندهد، بايد منتظر غافلگيري هاي زيادي باشد كه دروغ ها و پيروزي هاي خیالی آن را افشا خواهد كرد.

-همه شواهد، نشانه ها و تحولات میدانی حاکی از شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف تجاوز به غزه با وجود ورود تجاوزگری های این رژیم به سومین ماه خود است. اما چرا این رژیم بر ادامه تجاوزگری به رغم شکست هایش پافشاری می‌کند، شکستی که هیبت پوشالی آن را برملا و پدرخوانده آمریکایی‌اش را مجبور به پرداخت هزینه‌های سیاسی، اقتصادی و اخلاقی سنگین برای حمایت از این شکست آشکار اسرائیل کرد؟ پاسخ در خود نتانیاهوی قاتل نهفته است که ادامه تجاوز را راه فرار از سرنوشت سیاه خود می داند که در هر صورت به زندان و حذف کامل او از حیات سیاسی ختم می شود.

-دیروز (سه‌شنبه 28 آذر ماه)، زمانی که تل‌آویو با موشک‌های مقاومت موشکباران می‌شد و در زمانی که رژیم صهیونیستی برای آتش بس التماس می‌کرد، شبکه ۱۳ اسرائیل فاش کرد که نتانیاهو خواستار به تعویق انداختن جلسات محاکمه‌اش در پی اتهامات دریافت رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت به بهانه دل مشغولی به جنگ در نوار غزه شده است!

پربیننده ترین خبرها