تشدید اختلافات درون رژیم صهیونیستی در مورد ادامه جنگ در غزه

پنج‌شنبه 30 آذر 1402 - 22:43

اختلافات در داخل اسرائیل بین کسانی که به ضرورت آتش بس با مقاومت فلسطین معتقدند و کسانی که ادامه نبرد به رهبری بنیامین نتانیاهو را ضروری می بینند، در جریان است. هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا از خانواده ها خواسته است که از اهرم زندانیان رژیم اسرائیل برای تحت فشار قرار دادن نخست وزیر استفاده کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا خطاب به خانواده اسرای رژیم اسرائیل گفت: «نخست وزیر خود را تحت فشار قرار دهید زیرا او فقط به بقای خود علاقه دارد و ماندن در قدرت برای نتانیاهو به هدفی فراتر از اهداف جنگ تبدیل شده است.»

با افزایش روزهای جنگ، اختلافات در داخل رژیم صهیونیستی افزایش یافته و معادله دشوارتر شده است چراکه جنگ هیچ دستاوردی برای این رژیم نداشته است.

نهاد ابو غوش، مدیر مرکز مطالعات قدس در مصاحبه با العالم، گفت: «آتش بسی که در مورد آن صحبت می شود فقط یک معامله بین «اسرائیل» و مقاومت نیست، بلکه موضوع فشار و درگیری بین المللی و منطقه ای در میدان است و همه این عوامل بر آتش بس تأثیر می گذارد.»

سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی متوجه شده‌اند که روند نبردها دیگر به نفع ارتش این رژیم نیست و از این رو به دنبال بازگشت آرامش هستند، حتی اگر مجبور به دادن امتیازاتی به مقاومت فلسطین شوند.

همگان به این نتیجه رسیده اند که نتانیاهو در تلاش برای ایجاد پیروزی‌های خیالی است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها