اولمرت: جنگ در غزه باید فورا متوقف شود

اولمرت: جنگ در غزه باید فورا متوقف شود
جمعه 1 دی 1402 - 22:42

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: جنگ در غزه باید فورا متوقف شود و هرچه سریعتر از شر نتانیاهو خلاص شویم.

العالم - فلسطین اشغالی

«ایهود اولمرت» اضافه کرد: بنیامین نتانیاهو باید می دانست که امکان دستیابی به اهداف اعلام شده توسط وی در غزه وجود ندارد.

وی افزود: نتانیاهو شیوه دروغ، حیله‌گری و نمایش سیاسی را در پیش گرفته و او مجسمه دروغ است.

اولمرت گفت: اکنون مشخص شده است که هیچ شانسی برای دستیابی به اهداف و پیش بینی های نتانیاهو در غزه وجود ندارد.

وی بیان کرد: اگر اسرائیل بخواهد این جنگ را با لیستی بلند از نظامیان اسیر کشته شده به پایان برساند، نمی توانیم خودمان را ببخشیم.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی اضافه کرد: اگر نتیجه اینگونه شود، فروکشیدن احمق ها از تخت نخست وزیری نیز جبران این شکست را نخواهد کرد.

اولمرت گفت: اکنون وقت تصمیم گیری است یا باید جنگ را تمام کنیم و اسیرانمان زنده بازگردند و یا مجبور به توقف جنگ شویم درحالی که همه اسیران ما کشته شده باشند.

«ایهود باراک» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز در گفت و گو با شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: باید ابزاری برای حذف نتانیاهو و بن گویر وزیر امنیت داخلی از کابینه بیابیم.

وی اضافه کرد: به صلاح اسرائیل نیست که به طور همزمان در دو جبهه غزه و لبنان وارد جنگ شود.

باراک افزود: ابتدا باید جنگ در غزه را به پایان ببریم و سپس از طریق سیاسی برای دور کردن حزب الله از مرزها تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها