عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی از «بیت حانون» در غزه

عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی از «بیت حانون» در غزه
يکشنبه 3 دی 1402 - 22:13

منابع خبری می‌گویند که نظامیان صهیونیست پس از تلفات سنگین، به همراه تجهیزات خود، به صورت کامل از شهر بیت حانون در نوار غزه خارج شده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع خبری فلسطینی و اسرائیلی خبر دادند که ارتش رژیم صهیونیستی از شهر «بیت حانون» در شمال نوار غزه عقب‌نشینی کرده است.

خبرگزاری فلسطینی سما با انتشار ویدئویی خبر داد که نظامیان صهیونیست به همراه تجهیزات خود، به صورت کامل از بیت حانون خارج شده‌اند.

فیلم

روزنامه اسرائیل حیوم هم به نقل از یک مسئول امنیتی خبر داد که علت کاهش دامنه حملات هوایی به غزه، فشارهای واشنگتن نیست، بلکه «ترس از آسیب رسیدن به سربازان و گروگانها در نوار غزه» عامل این مسئله به شمار می‌رود.

پس از دو مرحله جنگ ناموفق که رژیم صهیونیستی را به اهداف خود نرساند، روز گذشته (شنبه) رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند ارتش این رژیم خود را برای آغاز مرحله سوم جنگ علیه غزه آماده می‌کند.

به گزارش فارس،‌ براساس اخباری که منتشر شده است مرحله سوم جنگ ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه شامل اتمام عملیات زمینی، کاهش شمار نیروها، پایان فعالیت نیرو‌های ذخیره، انجام حملات هوایی و ایجاد منطقه حائل در مرز سرزمین‌های اشغالی با این منطقه است.

سرلشکر فایز الدویری، کارشناس مسائل نظامی و استراتژیک شبکه الجزیره، عقب‌نشینی بخش‌هایی از نیرو‌های ارتش اشغالگر اسرائیل در نوار غزه را علاوه بر فشار‌های اقتصادی و همچنین تغییر شرایط عمومی در رژیم صهیونیستی و موقعیت بین المللی، بسته شدن افق نظامی و کنترل واقعی نداشتن بر مناطق مسکونی این نوار دانست.

پربیننده ترین خبرها