جمله جالب رزمنده حماس هنگام رویارویی با دشمن ترند شد + ویدئو

جمله جالب رزمنده حماس هنگام رویارویی با دشمن ترند شد + ویدئو
سه شنبه 5 دی 1402 - 19:29

یکی از رزمندگان قسام پس از شلیک راکت به تجمع نظامیان صهیونیست جمله‌ای را بر زبان می‌آورد که در رسانه‌های اجتماعی جهان عرب فراگیر شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روز گذشته گردان‌های قسام تصاویری از حمله راکتی به یگان ویژه ارتش اشغالگر در جحر الدیک منتشر کرد.

در این ویدئو مبارزان قسام یگان ویژه‌ای از ارتش اشغالگر که در خانه‌ای در منطقه جحرالدیک در باریکه غزه موضع گرفته بودند، با راکت‌های TBG هدف قرار دادند.

در انتهای ویدئو یکی از رزمندگان قسام پس از پرتاب راکت، فریاد می‌کشد: «حلل یا دویری»(دویری تحلیل کن)!

.در واقع این رزمنده قسامی پیامی به «فایز الدویری» تحلیلگر معروف عرب فرستاد تا این ویدئو را تحلیل کند.

خونسردی این رزمنده مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی کشورهای عربی قرار گرفته است و جمله او «حلل یا دویری» در شبکه اجتماعی ایکس ترند شد.

فایز الدویری از تحلیلگران شبکه الجزیره است که همواره ویدئوها و تصاویر منتشر شده از سوی گردان‌های قسام را تحلیل می‌کند.

در پاسخ به درخواست این رزمنده قسام، فایز الدویری نیز با حضور در یکی از برنامه‌های این شبکه اعلام می‌کند: «تحلیل خواهم کرد».

در ابتدای برنامه مجری به الدویری می گوید: در این ویدئو رزمنده قسام از شما درخواست تحلیل کرده است. الدویری نیز در پاسخ می‌گوید:"حلل يا دويري.. سأحلل"(دویری تحلیل کن!..تحلیل خواهم کرد).

فایز الدویری سپس در یک تحلیل نظامی درباره این ویدئو گفت: ارتش اشغالگر تقریبا از 80 درصد از مناطق مسکونی عقب نشینی کرده و اینک در مناطق زراعی قرار گرفته‌ است.

وی تاکید کرد که ارتش اشغالگر اینک در مناطق العطاطره، بیت لاهیا، بیت حانون، جبالیا و تل الزعتر حضور دارد و گویی که این ارتش دست به هیچ اقدامی نزده است؛ زیرا از بسیاری از مناطق عقب‌نشینی کرده است فقط برخی نظامیان صهیونیستی در شیخ رضوان هستند که آنها نیز عقب‌نشینی خواهند کرد.

.

پربیننده ترین خبرها