گفت و گوی بایدن و امیر قطر درباره آتش بس در غزه

گفت و گوی بایدن و امیر قطر درباره آتش بس در غزه
چهارشنبه 6 دی 1402 - 03:39

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر سه‌شنبه تلفنی درباره آخرین تحولات فلسطین از جمله آتش‌بس دائمی در غزه گفت وگو کردند.

العالم - آمریکا

به گزارش الجزیره قطر، از دیگر موضوعاتی که دو رهبر در این گفت وگوی تلفنی بررسی کردند، تلاش برای میانجی‌گی مشترک برای آتش‌بس و توقف درگیری دائمی در غزه بوده است.

براساس این گزارش، روابط راهبردی میان آمریکا و قطر، راه‌های حمایت و توسعه آن، در کنار مهم‌ترین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک از دیگر محورهایی بود که در این تماس تلفنی مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

۱۷ آذرماه سال جاری نیز محمد بن عبد الرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر راهی آمریکا شد و در واشنگتن با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی اش دیدار کرد.

بن‌عبد الرحمن همچنین تاکید کرد که ادامه بمباران غزه تلاش‌های میانجی‌گری را پیچیده و فاجعه انسانی را تشدید می‌کند.

قطر به همراه مصر یکی از کشورهایی است که برای آتش بس دائمی در غزه بسیار تلاش کرده و در آتش بس مؤقت و آزادی اسیران صهیونیست در غزه نقش کلیدی را ایفا کرده است.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی از صبح جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان زمان آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت که در جریان آن تاکنون بیش از ۲۱هزار فلسطینی شهید و بیش از ۵۴ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها