حرف‌های تکان‌دهنده زن آواره فلسطینی در گفتگو با العالم+ویدئو

چهارشنبه 6 دی 1402 - 20:03

نوار غزه از روز گذشته شاهد بمباران‌های مستمر و بی‌سابقه از زمان آغاز تجاوزگری بوده است. دوربین العالم وضعیت آوارگان در این باریکه را به تصویر کشیده و با برخی از آنها گفت‌وگو کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

خبرنگار شبکه العالم در نوار غزه گفت: امروز مناطق مختلف نوار غزه شاهد حملات متعددی بوده است و مدرسه‌ای در مرکز اردوگاه "المغازی"، که به مرکز پذیرش آوارگان تبدیل شده، هدف حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت ۶ تن و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد.

حملات ارتش اشغالگر در منطقه "الوسطی" در نوار غزه طی شبانه‌روز گذشته بی‌وقفه ادامه داشت و شدت این حملات، از زمان آغاز تجاوز زمینی، بی‌سابقه است.

خبرنگا العالم با شماری از آوارگان فلسطینی در نوار غزه گفت‌وگو کرده که از اوضاع وخیم معیشتی و نبود حداقل امکانات زندگی شکایت داشته‌اند.

یک زن فلسطینی که به همراه خانواده‌اش از اردوگاه النصیرات آواره شده و به دنبال مکان امنی در این باریکه برای اسکان هستند، به خبرنگار العالم گفت که در نوار غزه هیچ مکانی امنی وجود ندارد و هیچ لباس گرم و پتویی برای حفظ بچه‌هایش از شدت سرما ندارد؛‌ طوری‌که سرما و نبود امکانات باعث بروز بیماری سرماخوردگی و بیماری‌های دیگر شده است.

این زن آواره فلسطینی از طریق تلویزیون العالم، از جامعه جهانی درخواست کمک به مردم نوار غزه را کرد و تأکید کرد که تصویر کودکان غزه گویای وضعیت وخیم اینجا هست و لازم نیست به زبان چیزی گفته شود.

او هدف از این تجاوز رژیم اشغالگر را تلاش آن برای اشغال سرتاسر فلسطین و آواره کردن فلسطینیان خواند و تآکید کرد که فلسطینیان در سرزمین‌شان خواهند ماند و آنجا را ترک نمی‌کنند و نیازی به آواره شدن به کشورهای دیگر نیست.

پربیننده ترین خبرها