بلینکن بار دیگر به خاورمیانه می‌آید

بلینکن بار دیگر به خاورمیانه می‌آید
پنج‌شنبه 7 دی 1402 - 15:12

وبگاه خبری آمریکایی گزارش داد انتظار می‌رود وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن هفته آینده برای گفت‌وگو درباره جنگ غزه به خاورمیانه از جمله اراضی اشغالی و چند کشور عرب منطقه سفر کند.

العالم - آمریکا

وبگاه خبری آکسیوس به نقل از پنج مقام آمریکایی، اسرائیلی و عرب گزارش داد انتظار می‌رود وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن هفته آینده برای گفت‌وگو درباره جنگ غزه به منطقه خاورمیانه سفر کند.

این چهارمین سفر بلینکن به غرب آسیا و پنجمین سفرش به اراضی اشغالی از زمان آغاز جنگ خواهد بود و طبق این گزارش، بخشی از دیدارهای سطح بالا مقام‌های دولت بایدن برای انجام رایزنی‌های مداوم با مقام‌های تل‌آویو و شرکای منطقه‌ای آمریکا درباره بحران است.

مقامات مورد استناد وبگاه آمریکایی گفتند انتظار می‌رود بلینکن اواخر هفته بعد، احتمالاً جمعه وارد فلسطین اشغالی شود. وزیر خارجه آمریکا همچنین قرار است در جریان سفر به خاورمیانه، به کرانه باختری، اردن، عربستان سعودی، امارات و قطر سفر کند. گرچه به نوشته آکسیوس، وزارت خارجه آمریکا گفت که در حال حاضر سفری برای اعلام ندارد.

بلیکن سه‌شنبه با وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی ران درمر در واشنگتن دیدار کرد. این وزیر اسرائیلی همچنین با مشاور امنیت ملی کاخ سفید جیک سالیوان دیدار کرد. یک مقام کاخ سفید گفت تمرکز این ملاقات «بر روی برنامه‌ریزی برای انتقال جنگ شدید در غزه به مرحله دیگری از جنگ که عمدتاً بر اهداف با ارزش حماس متمرکز خواهد بود» قرار داشت.

به گفته این مقام، سالیوان و درمر همچنین درباره «برنامه‌ریزی برای بعد از جنگ از جمله اداره و امنیت غزه، افق سیاسی برای مردم فلسطین و ادامه کار بر روی عادی‌سازی و ادغام اسرائیل در منطقه صحبت کردند».

به گزارش فارس، از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) دولت آمریکا حمایت تمام‌قد و بی‌چون و چرای خودش را از عملیات‌های این رژیم در غزه اعلام و اجرا کرده است. دولت آمریکا با تکرار روایت صهیونیست‌ها چند قطعنامه را که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه بوده، وتو کرده است.

وب‌سایت وای‌‌نت با انتشار یادداشتی در خصوص کمک‌های نظامی آمریکا به تل‌آویو، حجم این‌ کمک‌ها از زمان جنگ ۱۹۷۳ تاکنون را بی‌سابقه و در بالاترین سطح دانست.

پربیننده ترین خبرها