افشاگری رسانه‌های صهیونیستی از شکست اطلاعاتی شاباک + فیلم

جمعه 8 دی 1402 - 11:33

شبکه 12 رژیم صهیونیستی مدعی شد که شاباک تابستان گذشته اطلاعاتی مبنی بر اینکه مقاومت فلسطین آماده انجام حمله گسترده ای به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه دریافت کرده ولی آن را جدی نگرفته بود.

العالم ـ‌ فلسطین اشغالی

چه بسا اطلاعاتی که با تاخیر می رسند، سرنوشت یک ملت را تغییر داده و نظامی را متحول می کنند. این دقیقا همان چیزی است که شبکه ۱۲ صهیونیستی از آن پرده برداشت و اعلام کرد که در تابستان گذشته و از یک منبع انسانی، اطلاعاتی «طلایی» به دست آژانس امنیت رژیم رسیده که جنبش حماس برای عملیات بزرگی پس از روز آمرزش (جشن مذهبی یهودیان) برنامه ریزی می کند.

متاسفانه شاباک با این اطلاعات طلایی با بی اعتنایی برخورد کرده و آن را یک شوخی تلقی کرد، لذا نادیده گرفتن این اطلاعات همان و شکست اطلاعاتی همان، که باعث شد تا عده زیادی در تل آویو بهای آن را بپردازند.

خلدون البرغوثی کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در گفتگو با العالم اظهار داشت: رسوایی جدید مربوط به ناکامی های پی در پی اطلاعاتی درخصوص حمله حماس به شهرک های صهیونیستی در هفتم اکتبر، به ناکامی های اطلاعاتی و نظامی و امنیتی دیگر اضافه شده، پس قطعا پرونده تحقیق درخصوص آن بسیار قطور خواهد بود و همگی از نتانیاهو نخست وزیر رژیم تا فرماندهان سیستم امنیتی، مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

گفتنی که پس از جنگ ۱۹۸۲ لبنان، رژیم صهیونیستی کمیسیون کوهن را برای بررسی روند نبردها تشکیل داد و پس از جنگ ۲۰۰۶ نیز نیز کمیسیون وینوگراد را ایجاد کرد که کار آن یافتن ریشه اشتباهات و شکست مهیبی بود که به این رژیم وارد آمده بود.

اگرچه دولتمردان رژیم صهیونیستی از فردای جنگ صحبت می کنند و برای تشکیل کابینه جانشین مقاومت با باور پیروزی بر آن برنامه ریزی می نمایند، بازداشت شدگان در تل آویو شروع به صبحت از کمیسیونی کرده اند که باید ناکامی های رژیم را برای فردای پایان جنگ مورد بررسی قرار دهد.

آنچه شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرده، صرفا کار مقامات امنیتی رژیم را برای پاسخگویی به شهرک نشینانشان سخت تر کرده است.

پربیننده ترین خبرها