خروج ناو هواپیمابر آمریکا از خاورمیانه

خروج ناو هواپیمابر آمریکا از خاورمیانه
دوشنبه 11 دی 1402 - 11:22

شبکه ای‌بی‌سی آمریکا از خروج یکی از دو ناوهواپیمابر ایالات متحده از خاورمیانه خبر داد.

العالم ـ آمریکا

بنابر این گزارش،‌ ای‌بی‌سی به نقل از دو مقام آمریکایی که نامشان را اعلام نکرده است، گزارش داد: ناو هواپیمابر جرالد فورد و ناوگروه همراه در روزهای آینده دریای مدیترانه را ترک خواهند کرد.

این گزارش می افزاید: اعزام این ناوگروه به آب‌های مجاور رژیم اسرائیل در دریای مدیترانه بخشی از آرایش دفاعی آمریکا در خاورمیانه پس از حملات هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) حماس بود.

به گفته این ۲ مقام آمریکایی، بازگشت یو اس اس جرالد فورد و ناوگان همراهش به معنای پایان برنامه ایالات متحده برای جلوگیری از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس به منطقه نیست و ایالات متحده همچنان توانایی نظامی زیادی را در منطقه از جمله با استقرار رزم‌ناوها و ناوشکن‌‎های جدیدی در دریای مدیترانه و خاورمیانه حفظ خواهد کرد.

در گزارش اِی‌بی‌سی آمده است که سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به تماس خبرنگار این شبکه خبری در این باره، گفت: ما امروز موضوع جدیدی برای اعلام کردن، نداریم.

به گفته اِی‌بی‌سی، فورد جدیدترین و بزرگ‌ترین ناو هواپیمابر نیروی دریایی ایالات متحده است و به پایان اولین استقرار عملیاتی خود نزدیک می‌شد که یک روز پس از آغاز جنگ میان (رژیم) اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به شرق مدیترانه هدایت و در نزدیکی فلسطین اشغالی و نوار غزه مستقر شد.

به گزارش ای‌بی‌سی، ناوهواپیمابر دوایت آیزنهاور و ناو‌گروه همراه که در حال حاضر برای مقابله با انصارالله یمن در خلیج عدن مستقر است،‌ کماکان در منطقه حضور خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها