آنروا: بیش از ۳۰۰ فلسطینی در ۱۸۰ مرکز وابسته به این آژانس در غزه شهید شدند

آنروا: بیش از ۳۰۰ فلسطینی در ۱۸۰ مرکز وابسته به این آژانس در غزه شهید شدند
دوشنبه 11 دی 1402 - 14:00

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که بیش از ۳۰۰ فلسطینی در عملیات بمباران رژیم صهیونیستی علیه ۱۸۰ تاسیسات این آژانس در نوار غزه به شهادت رسیده اند که برخی از آنها با حملات مستقیم بمب افکن های رژیم اسرائیل به این تاسیسات جان خود را از دست دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

«جولییت توما» مدیر رسانه و ارتباطات آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل در گفت وگو با شبکه «بی بی‌سی» اظهار داشت که یک میلیون و ۴۰۰ هزار فلسطینی به دلیل بمباران نوار غزه توسط رژیم اسرائیل آواره شده و در مراکز و تاسیسات آنروا در مناطق مختلف غزه زندگی می‌کنند.

وی تاکید کرد که ظرفیت امکانات ما کاملا پر شده و به همین دلیل آوارگان فلسطینی ساکن غزه در فضای باز می‌خوابند.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (انروا) دیروز (یکشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که سال ۲۰۲۳ شاهد ویرانی عمیق و غمبار برای آوارگان فلسطینی بود که در معرض جنگ، خشونت شدید، آوارگی، فقر و شرایط سخت زندگی در اردوگاه‌های پر جمعیت قرار گرفته اند.

آنروا در این بیانیه می افزاید، یادآوری وقایع امسال، ادای احترام به تصمیم آوارگان فلسطینی است که به رغم همه مشکلات دوست ندارند از سرزمین خود جدا شوند.

این آژانس وابسته در ادامه به سازمان ملل متحد بر تعهد خود به حمایت و خدمات‌رسانی به آوارگان فلسطینی در سخت‌ترین شرایط تا رسیدن به راه حل عادلانه برای درد و رنج آن‌ها تاکید کرد.

آنروا در پایان تاکید کرده که کارمندان این آژانس در طول سال گذشته فداکاری خود را به ویژه در طول جنگ علیه غزه با ادامه فعالیت قهرمانانه نشان دادند.

پیشتر در ۲۴ دسامبر «آنروا» در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «X» (توئیتر سابق) اعلام کرده بود که ۱۴۲ نفر از کارمندانش که بیشتر آن‌ها همراه با خانواده‌هایشان هستند، در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه جان خود را از دست داده اند.

پیش از این نیز «ابو حسنه» سخنگوی آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) در نوار غزه تاکید کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی به شکل عمد مراکز این آژانس را که پناهگاه آوارگان فلسطینی شده‌اند، هدف قرار می‌دهد.

سخنگوی آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) در نوار غزه گفته بود که ما در ابتدا معتقد بودیم که در هدف قرار دادن مقرهای ما (توسط صهیونیست ها) اشتباهی صورت می‌گیرد، اما آنچه در میدان اتفاق می‌افتد نشان دهنده چیز دیگری است و قابل قبول نیست. ما درصدد مستندسازی همه این اتفاق‌ها و انتقال آن به سطحی هستیم که با قوانین بین‌المللی سر وکار دارد.

به گفته مقامات نوار غزه و سازمان ملل متحد از شروع حمله وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل به ساکنان غزه از هفتم اکتبر تا دیروز (یکشنبه) ۲۱ هزار و ۸۲۲ فلسطینی توسط ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و ۵۶ هزار و ۴۵۱ نفر زخمی شده اند.

حملات وحشیانه رژیم اشغالگر اسرائیل به غزه تخریب گسترده زیرساخت‌های این منطقه و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای برجای گذاشته است.

به گزارش ایرنا،‌گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، در حال بمباران بی وقفه این منطقه تحت محاصره است.

پربیننده ترین خبرها