ناسا: امارات به طرح ساخت نخستین ایستگاه فضایی کره ماه می پیوندد

ناسا: امارات به طرح ساخت نخستین ایستگاه فضایی کره ماه می پیوندد
دوشنبه 18 دی 1402 - 11:28

سازمان فضایی آمریکا «ناسا» از پیوستن امارات به طرح ساخت نخستین ایستگاه فضایی کره ماه خبر داد.

العالم-امارات

بنابر این گزارش،‌ امارات نیز پیوستن خود را به طرح ساخت ایستگاه بین المللی فضایی کره ماه در کنار کشورهای امریکا، ژاپن، کانادا و اتحادیه اروپا اعلام کرد.

سازمان فضایی آمریکا «ناسا» اعلام کرد که مرکز فضایی محمد بن راشد امارات قرار است ساخت یک واحد ایستگاه بین المللی فضایی کره ماه یعنی واحد "تساوی فشار " را برعهده داشته باشد.

به نوشته رسانه های اماراتی، در قالب این طرح قرار است یک فضانورد اماراتی به مدار ماه ارسال شود.

ایستگاه فضایی کره ماه قرار است جایی برای بررسی این کره و آثار حیات در فضا باشد.

اولین بخش های این ایستگاه فضایی کره ماه در سال 2025 ارسال و ترکیب می شود. پیش بینی می شود واحد "تساوی فشار" در ایستگاه فضایی کره به نام "دروازه امارات" در سال 2030 راه اندازی شود.

شیخ محمد بن زاید رئیس دولت امارات در این باره گفت کشورش به طرحی می پیوندد که پیشرفته ترین برنامه بازگشت بشر به کره ماه برای ورود به سطح آن و تبدیل ماه به پایگاه ماموریت های آینده در کنار سیاره مریخ است.

ایستگاه فضایی کره ماه اولین ایستگاه فضایی است که در مدار ماه می چرخد. این ایستگاه خدمات ضروری را برای حمایت از فضانوردان فراهم می کند و آنها را قادر می سازد تا وظایف محول شده را به بهترین نحو انجام دهند.

این ایستگاه همچنین به میزبانی فضانوردان برای مدت طولانی ، تقویت ارتباط با ماه و تسهیل مطالعات در مورد تابش خورشیدی و کیهانی کمک می کند.

ایستگاه فضایی کره ماه به عنوان نقطه شروعی برای ماموریت های فضایی به ماه و مریخ عمل می کند زیرا بستری برای ترکیب، سوخت گیری و راه اندازی پروازهای فضایی طولانی مدت فراهم می کند.

امارات همچنین در ایستگاه فضایی کره ماه، یک کرسی دائمی خواهد داشت و در برنامه های علمی کشف ماه و فضا این ایستگاه مشارکت می کند. علاوه بر این، امارات در اولویت دریافت گزارش های علمی این ایستگاه فضایی قرار خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها