در نشست اضطراری کمیته فلسطین مجالس سازمان همکاری اسلامی صورت گرفت؛

تاکید نماینده مجلس لبنان بر استفاده از تمام ابزارها برای جرم‌انگاری جنایات اسرائیل

تاکید نماینده مجلس لبنان بر استفاده از تمام ابزارها برای جرم‌انگاری جنایات اسرائیل
چهارشنبه 20 دی 1402 - 13:12

نماینده مجلس لبنان خواستار استفاده از تمام ابزارها برای جرم انگاری جنایات رژیم اسرائیل در قبال مردم فلسطین در دادگاه‌های بین‌المللی شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

قاسم هاشم در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که صبح امروز (چهارشنبه) به میزبانی مجلس شورای اسلامی و در تهران برگزار شده، ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی در کرمان، گفت: ما اینجا نشستیم و تعدادی در فلسطین و لبنان جان‌شان را از دست می‌دهند. اخیراً یکی از رهبران حماس و یکی از رهبران ما ترور شدند و در دمشق نیز شاهد ترور یکی از فرماندهان ایرانی بودیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در کارمان جدی باشیم و به عنوان پارلمان‌ها در چارچوب قواعد معینی حرکت کنیم، اظهار کرد: ما قانون‌گذار و ناظر در کشورهای خود هستیم و اگر بخواهیم کشورهای ما کاری بکنند، باید به مقامات کشور خود فشار وارد کنیم. ما می‌توانیم در کشورهای خود قوانینی در این زمینه تصویب کنیم؛ آنچه که مورد نیاز است این است که ما باید موضع گیری کنیم.

این نماینده مجلس لبنان با بیان اینکه «در کشورهای خود می‌توانیم با اراده برای فلسطین هزینه کنیم» تاکید کرد: تهران و جمهوری اسلامی ایران همیشه پشتیبان مردم فلسطین بوده و هزینه‌های بسیاری را نیز تحمل کرده است.

هاشم افزود: در زمان تاسیس رژیم صهیونیستی مواضع متفاوت بود اما امروز هنگامی که می‌بینیم اگر خدای نکرده غزه را از دست دهیم، همه باید هزینه بدهیم. ان‌شاءالله بتوانیم نقش و تاثیری داشته باشیم و اگر می‌توانیم، کاری بکنیم.

وی گفت: ما می‌توانیم در کشورهای خود نمایندگان واقعی مردم خود باشیم و کارهای بسیاری کنیم. باید اقدامات لازم را در قبال تجاوزات اسرائیل علیه فلسطین و کشتارهایی که علیه مردم فلسطین و کوچاندن آنها انجام می‌شود، انجام دهیم.

عضو مجلس لبنان با بیان اینکه «باید مواضع لازم را در قبال پایداری مردم غزه انجام دهیم»، افزود: مردم فلسطین مردمی متوکل به خدا و استوار در میدان هستند و زمانیکه موضع گیری و حمایت‌ها را می‌بینند دلگرم می‌شوند. لبنان در خط اول جبهه در مقابله با اسرائیل است و بسیاری از ترورها را تجربه کرده و هزینه‌های بسیاری داده است.

هاشم اظهار کرد: ما در آینده و در جنوب لبنان ممکن است با تهدیدات زیادی مواجه باشیم تا دست از حمایت از مردم فلسطین برداریم و رسانه‌های ما ساکت شوند؛ ممکن است با خون و اسلحه با ما مواجه شوند اما این موارد نمی‌تواند اراده مردم ما را تضعیف کند و کشور ما را در دفاع از خود به عقب برگرداند.

وی با بیان اینکه دلیل تمام تنشهایی که در منطقه مشاهده می‌کنیم حمله اسرائیل به فلسطین است، عنوان کرد: باید به عنوان پارلمان‌ها به دولت‌های خود فشار آوریم تا آنها به آمریکا فشار آورند تا جنگ به پایان برسد و آتش بس برقرار شود. باید قبل از هر چیزی آتش بس برقرار شود و این موضوعی است که لبنان همواره بر آن تاکید داشته‌ است.

نماینده مجلس لبنان گفت: نباید به هیچ وجه اجازه دهیم که دستگاه‌های کشتار اسرائیلی کشتار و تخریب خود را ادامه دهند؛ سرنوشت غزه را مردم فلسطین و سرنوشت جنوب لبنان را مردم و دولت لبنان باید تعیین کنند و نه اسرائیل و نه هیچ کشور دیگری نمی‌تواند برای ما تعیین سرنوشت کند.

هاشم خاطرنشان کرد: باید از تمام ابزارها برای جرم انگاری جنایاتی که اسرائیل در قبال مردم فلسطین مرتکب شده در دادگاه های بین‌المللی استفاده شود.

پربیننده ترین خبرها