المشاط: موضع یمن در حمایت از فلسطین با حملات آمریکا و انگلیس تغییر نخواهد کرد

 المشاط: موضع یمن در حمایت از فلسطین با حملات آمریکا و انگلیس تغییر نخواهد کرد
جمعه 22 دی 1402 - 21:52

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به یمن ما را از موضع خود در قبال فلسطین باز نخواهد داشت.

العالم - یمن

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن، شامگاه امروز (جمعه)، در سخنانی به آمریکا و انگلیس هشدار داد.

مهدی المشاط که با خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» مصاحبه می‌کرد، گفت که خون یمنی‌ها باارزش است و انتقام یمنی‌ها فراموش نخواهد شد و «تجاوز جنایتکارانه آمریکا، صهیونیست‌ها و انگلیس، یمن را از موضع حمایتی این کشور در قبال فلسطین دور نخواهد کرد».

بامداد امروز آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند.

المشاط در ادامه افزود: «به برادرانمان در فلسطین و به مردممان در غزه می‌گوییم که خون ما رنگین‌تر از خون شما نیست و ما از اینکه عملا در کنار شما [در این جنگ] مشارکت داریم و اینکه فلسطین به تنهایی [به دشمن] شلیک نمی‌کند، وجدانمان آسوده است. تاکید می‌کنیم که فلسطین از امروز دیگر در نبرد تنها نخواهد بود».

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین بار دیگر تاکید کرد که کشتیرانی در دریای سرخ و دریای مکران برای تمام شناورها به جز کشتی‌هایی که مقصد آن‌‌ها اراضی اشغالی فلسطین است، امن می‌باشد.

او در ادامه گفت که آمریکا و انگلیس مسئول نظامی‌سازی دریا هستند و یمن «به آمریکا و انگلیس ثابت خواهد کرد که یمن گورستان مهاجان خواهد بود».

مهدی المشاط در عین حال به میلیون‌ها نفر از مردم این کشور که امروز در حمایت از نیروهای مسلح یمن و در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمدند، درود فرستاد.

المشاط همچنین در پایان گفت که راهکار مشکلات، توقف تجاوزات اسرائیل در نوار غزه است که از سوی آمریکا حمایت می‌شود و نه تجاوز به خاک یمن.

پربیننده ترین خبرها