گفت وگوی نتانیاهو و شولتس و تشکر از صدراعظم آلمان برای توجیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی

گفت وگوی نتانیاهو و شولتس و تشکر از صدراعظم آلمان برای توجیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی
شنبه 23 دی 1402 - 08:08

منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اولاف شولتس صدراعظم آلمان برای توجیه نسل‌کشی این رژیم در غزه تشکر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش سی ان ان، نتانیاهو در گفت وگو با شولتس صدراعظم آلمان از او به علت رد اتهام‌های مطرح شده در دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه تشکر کرد.

نتانیاهو خطاب به صدر اعظم آلمان، گفت: ایستادن شما و آلمان در کنار واقعیت همه را در (رژیم) اسرائیل به وجد آورد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین، مدعی شد: پرونده ارائه شده توسط آفریقای جنوبی به دادگاه پر از کینه‌توزی است و نباید اجازه داد که اینگونه رفتارها بر اصول اخلاقی مشترک ما و کل جهان متمدن غالب شود.

دولت آلمان جمعه شکایت درباره نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را رد و اعلام کرد آماده است تا با شرکت در جلسات دیوان بین‌المللی دادگستری به‌ عنوان طرف ثالث در مورد استفاده از کنوانسیون چندجانبه شفاف‌سازی کند.

به گزارش ایرنا، نخستین جلسه دادگاه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه روز پنجشنبه برگزار شد و نماینده آفریقای جنوبی و تیم حقوقی این کشور به طور جداگانه تاکید کردند که (رژیم) اسرائیل کشتار جمعی را تشدید کرده است و نسل کشی و قتل فلسطینیان در غزه باید متوقف شود.

از سوی دیگر، وزارت دادگستری رژیم صهیویستی به تکاپو افتاده و مدعی شده است که این دادگاه از تل آویو نخواهد خواست که جنگ غزه را متوقف کند.

به ادعای مقامات وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی، این دادگاه فقط از اسرائیل خواهد خواست که اجازه کمک‌های بشردوستانه را به غزه و تشکیل کمیته حقیقت یاب بی طرف را بدهد یا به آوارگان اجازه بازگشت به شمال غزه را بدهد.

در همین حال، اتحادیه عرب نیز بر حمایت کامل خود از دادخواست ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در برابر دادگاه بین المللی لاهه به اتهام ارتکاب کشتار جمعی و نقض کنوانسیون منع کشتار جمعی سال ۱۹۴۸ تاکید کرد.

همچنین ۲۰۰ کارشناس و پروفسور حقوق بین الملل حمایت کامل خود را از آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

پربیننده ترین خبرها