100 روز جنگ علیه غزه؛ اشغالگران به کدام یک از اهداف خود رسیدند؟!

100 روز جنگ علیه غزه؛ اشغالگران به کدام یک از اهداف خود رسیدند؟!
يکشنبه 24 دی 1402 - 11:47

صد روز حمله وحشیانه اشغالگران به باریکه غزه و کشتار بیش از 23 هزار نفر؛ بیش از 60 هزار نفر زخمی شدند؛ گزارش‌های از عدم دسترسی ساکنان و پناهجویان فلسطینی به امکانات اولیه بهداشتی و غذایی خبر می‌دهد و با تمام این اوصاف اشغالگران به کدام یک از اهداف خود نزدیک شدند؟! آیا یک اسیر آنها در نزد نیروهای حماس آزاد شده است؟!

العالم - فلسطین اشغالی

جنگ وحشیانه علیه نوار غزه با ادامه کشتارهای هولناک غیرنظامیان بی دفاع توسط اشغالگران، وارد صدمین روز خود شده است و این در حالی است که مقاومت علیرغم ویرانی‌های گسترده همچنان قادر به درگیری و رویارویی در مناطق مختلف باریکه با اشغالگران است.

به گفته بسیاری از کارشناسان و ناظران ماشین کشتار رژیم اسرائیل علیرغم ویرانی‌های وحشتناک همچنان در دست یافتن بر اهداف اعلام شده خود ناتوان و درمانده است.

چندین منطقه باریکه غزه شاهد کشتارهای هولناک شبانه توسط جنگنده رژیم اشغالگر و حمله توپخانه‌ای، تخریب خانه‌ها بر سر ساکنان، کودکان و زنان بود.

نبود امکانات بهداشتی لازم برای هزاران زخمی که در معرض خطر مرگ قرار دارند، موجب افزایش شمار شهدا به حداقل 24 هزار نفر شده است که به دلیل تداوم تجاوزات احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

براساس اعلام منابع رژیم صهیونیستی این جنگ برای آنها 60 میلیارد دلار هزینه به همراه داشت است

جنگنده‌ها‌ و توپخانه‌های رژیم اشغالگر شب گذشته شهر دیرالبلح، شهرک الزوایده و اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه را همزمان با بمباران مستمر شرق خان یونس هدف قرار دادند.

برخی منابع محلی اعلام کردند توپخانه رژیم صهیونیستی همزمان با حملات خشونت آمیز هواپیماهای اشغالگران به اردوگاه المغازی، خانه ای در غرب شهر دیرالبلح در وسط نوار غزه را بمباران کرد که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان شد.

این منابع افزود: توپخانه رژیم اشغالگر چندین گلوله به شمال اردوگاه النصیرات و شرق شهر الزوایده در مرکز نوار غزه شلیک کرد که در نتیجه تعدادی از شهروندان زخمی شدند.

توپخانه های رژیم اشغالگر در جنوب نیز به بمباران مناطق وسیعی در شرق شهر خان یونس ادامه می دهند.

صد روز از آغاز حملات علیه غزه می گذرد، لحظه‌ای حملات متوقف نشده است اما رژیم به کدام یک از اهداف خود رسیده‌است، در این مدت حتی یک اسیر اشغالگران توسط ارتش آنها آزاد نشده است!

کمین‌های مقاومت، باریکه غزه را به باتلاقی برای ارتش اشغالگر تبدیل کرده است.

گردان های القسام طی ساعات گذشته فیلمی از آخرین عملیات خود در منطقه خان یونس در جنوب باریکه غزه منتشر کردند که در آن جنگنده‌ها توانستند تعدادی تانک رژیم اشغالگر و نفتکش‌های نظامی را منهدم کنند و نیروهای پیاده نظام سنگر گرفته و همزمان درگیری‌های گسترده و شدیدی در محورهای مختلف نفوذ شمال غزه به جنوب درگرفت.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که جنگ غزه که وارد صدمین روز در نوار محاصره شده است؛ انسانیت ما را خدشه دار می کند.

فیلیپ لازارینی، کمیسر انروا در سخنانی گفت: «کشتارها، ویران‌گری‌ها، آوارگی، گرسنگی، از دست دادن و اندوه ۱۰۰ روز گذشته، انسانیت را لکه دار کرده است».

شورای امنیت نیز موفق نشد قطعنامه آتش بس در نوار غزه تصویب کند ، که شاهد تجاوز ویرانگر اسرائیل و کشته و زخمی شدن ده ها هزار نفر که تقریبا نیمی از آنها زن و کودک هستند.

بمباران رژیم اسرائیل به کشته شدن صدها نفر از تیم پزشکی، خبرنگار و کارمند در سازمان های بشردوستانه و بین المللی منجرشد

بسیاری از سازمان ها و نهادهای بین المللی نسبت به ادامه وضعیت فعلی نوار غزه هشدار داده و آنچه را که در حال وقوع است به عنوان یک جنگ نسل کشی توصیف کرده اند.

ارتش رژیم اشغالگر از هفتم اکتبر گذشته حملاتی به نوار غزه کردند که تاکنون 23 هزار و 843 شهید و 60 هزار و 317 مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، تخریب گسترده زیرساخت‌ها و فاجعه انسانی بی‌سابقه برجای گذاشته است.

پربیننده ترین خبرها