طولانی ترین جنگ تاریخ اسرائیل یا ناکام ترین جنگ تل آویو؟

يکشنبه 24 دی 1402 - 18:43

رژیم صهیونیستی در صدمین روز جنگ و حملات به نوار غزه، نه تنها به لحاظ نظامی دستاوردی کسب نکرده، بلکه صدها شکست نظامی، اطلاعاتی، اقتصادی و سیاسی متحمل شده است.

العالم فلسطین

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در کرانه باختری فلسطین، جنگ غزه طولانی‌ترین جنگ تاریخ اسرائیل است، اما چه کسی می‌داند، شاید ناکام ترین جنگ تاریخش نیز باشد.

صد روز جنگ، و صدها ناامیدی و ناکامی برای سرکردگان اسرائیل ، شکست های نظامی با صدها کشته، هزاران زخمی و بیش از سه هزار معلول در ارتش اسرائیل و ناکامی در دستیابی به اهداف از نتایج این جنگ برای رژیم صهیونیستی تا کنون بوده است.

امروز (یکشنبه) در صدمین روز حمله به غزه نه مقاومت شکست خورده و نه اشغالگران غزه را برای خود امن کرده و نه اسرای صهیونیستی بازگشته اند. علاوه بر این، ناکامی های اطلاعاتی را نیز بابد بدان افزود.

در همین ارتباط عصمت منصور کارشناس مسائل اسرائیل به العالم گفت: همه رهبران ارتش اسرائیل و رده های سیاسی آن پس از جنگ یا برای محاکمه در دادگاه یا به دلیل ناکامی هایشان در جنگ و پیش از جنگ و همچنین در داخل و آسیب هایی که به دموکراسی و کابینه «اسرائیل» وارد کردند در سالن های کمیته های تحقیق و بازجویی حضور خواهند یافت.

بنابر این گزارش،‌ در صدمین روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه باختری، شکست های دیگری خود را نشان داد از جمله شکست اقتصادی این رژیم، زیرا کابینه نتانیاهو انتظار داشت هزینه جنگ به 14 میلیارد شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برسد، اما اقتصاددانان تاکید دارند این رقم از 27 میلیارد فراتر خواهد رفت.

همچنین ناکامی سیاسی این رژیم را باید یاد آور شد که با وجود تلاش شبانه روزی اشغالگران در سراسر جهان برای توجیه تجاوزات و حملات خود، مردم دنیا دادگاه بین المللی لاهه را دنبال می کنند که در حال مناقشه با رژیم اسرائیل برای قتل عام نسل کشی است.

احمد رفیق عوض، استاد اطلاع رسانی دانشگاه قدس به العالم گفت: "بزرگ ترین شکست این است که پس از 100 روز، یکی از قوی ترین ارتش های جهان نتوانسته جنبش های مقاومت محاصره شده را شکست دهد. بزرگ ترین نتیجه گیری این است که «اسرائیل» آنگونه که ادعا می‌کند، نیست، و توانایی پیروزی ندارد و این بدان معناست که بهترین و قوی‌ترین ارتش در منطقه عربی و اسلامی نیست.

صد روز و هر روز گواه شکست بنیامین نتانیاهو و ساختار نظامی و اطلاعاتی کابینه او در جنگ علیه گروهی از رزمندگان مقاومت است که ثابت کردند اشغالگران ببر کاغذی بیش نیستند.

پربیننده ترین خبرها