چرا نتانیاهو در تیررس حملات رسانه‌های عبری است؟

دوشنبه 25 دی 1402 - 23:01

روزنامه های عبری به طور گسترده این سوال را مطرح کرده اند که چرا بنیامین نتانیاهو با وجود اینکه همه دلایل و بهانه‌هایش از بین رفته است، بر ادامه تجاوز علیه غزه اصرار دارد؟

العالم _ فلسطین

فارس الصرفندی، خبرنگار العالم در رام‌الله گفت که اختلافات داخل رژیم اسرائیل هر روز بیشتر می‌شود تا آنجا که به مجادله کلامی در شورای جنگ رژیم اسرائیل کشیده شده است.

وی افزود: اختلاف در این شورا خطرناک ترین اختلاف در رژیم اشغالگر است به گونه ای که گادی آیزنکوت و بنی گانتس اکنون در ائتلافی در برابر ائتلاف بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت قرار گرفته اند.

خبرنگار العالم توضیح داد که این اختلاف بر سر دو موضوع اصلی است، یکی بر سر جدول زمانی برای ادامه تجاوز به غزه به شکل کنونی و دوم بر سر موضوع اسیران که فوری ترین موضوع داخل اراضی اشغالی است.

خبرنگار العالم به اظهارات گادی آیزنکوت از اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی که پسر و پسر خواهرش را در تجاوز به غزه از دست داده است، اشاره کرد و گفت: وی خواستار پایان تجاوز به غزه و تلاش برای رسیدن به توافق مبادله اسیران شده است هرچند دردناک و سخت باشد.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: بیشترین سوال روزنامه های عبری این است که چرا نتانیاهو بر ادامه جنگ پافشاری می کند. این روزنامه ها خود این گونه پاسخ می دهند که بنیامین نتانیاهو می داند که پایان جنگ به معنای پایان کار سیاسی او و پایان حضورش در کابینه است. روزنامه هاآرتص بر همین اساس به شدت به نتانیاهو حمله کرده و نوشته است: «این مرد اسرائیل را آخر خط پیش می برد، این مرد از عقل و منطق دور شده است».

فارس الصرفندی افزود: حتی روزنامه های نزدیک به میانه و راست مانند یدیعوت آحارونوت، «اسرائیل هیوم» و معاریو نیز هر روز به بنیامین نتانیاهو حمله می کنند. برای مثال بن کاسبه، روزنامه نگار معروف هر هفته دو مقاله در روزنامه معاریو در انتقاد از بنیامین نتانیاهو، یوآوا گالانت و ادامه تجاوز به غزه می نویسد و معتقد است نتانیاهو هیچ توجیهی برای ادامه جنگ ندارد.

پربیننده ترین خبرها