دیپلمات سابقی ایرانی: کردستان عراق به چراگاهی برای مزدوران موساد تبدیل شده است + فیلم

سه شنبه 26 دی 1402 - 20:33

دیپلمات سابق ایرانی گفت که جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهد که به منطقه کردستان عراق آسیبی برساند، اما در عین حال اجازه نمی‌دهد که عناصر موساد و سازمان‌های تروریستی مستقر در این منطقه، امنیت ملی را تهدید کند.

العالم - عراق

افقهی در گفتگوی اختصاصی با شکبه خبری العالم با بیان اينکه زمان «بزن دررو» به پایان رسیده است و گفت که هراقدام تروریستی که موساد یا عناصر و یا بازوهای آن در منطقه به ویژه درداخل خاک ایران یا برای هدف قرار دادن منافع این کشور انجام دهند، با موشک های ما مواجه خواهند شد.

وی افزود: ایران، صداقت خود را به منطقه کردستان عراق ابراز کرده و در طول تاریخ به ویژه در زمان گروه تروریستی داعش، حمایت خود را از این منطقه ثابت کرده است، اما منطقه کردستان عراق با استقرار موساد این منطقه را به بهشت موساد تبدیل کرده است.

افقهی اظهار داشت: حدود دو سال پیش، ایران از طریق وزارت امور خارجه عراق هشدار داد که مواضع و پایگاه هایی در کردستان عراق وجود دارد که موساد در آن ها فعالیت دارد و این مساله، منافع و امنیت و حاکمیت و ثبات تهران را تحت الشعاع قرار می دهد. اما دولت منطقه کردستان وجود مقر موساد در آن منطقه را انکار کرد و با اینکه ایران بیش از ۷۰ سند را به همراه اسامی و تصاویر ماهواره ای و نقشه ارائه کرده بود،‌ اما مسئولان منطقه کردستان حاضر به قبول این مساله نشدند تا اینکه سپاه پاسداران مواضع تروریست ها را در اربیل هدف قرار داد.

این دیپلمات سابق ایرانی با بیان اینکه آنچه ایران انجام داد،‌ صد درصد مطابق با مقررات بین المللی بود، اظهار داشت قانون عراق اجازه نمی دهد که از اراضی این کشور به عنوان پایگاهی برای اجرای عملیات خصمانه علیه هیچ یک از کشورهای همسایه استفاده شود.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر هیچ اقدام تروریستی کوتاهی و سهل‌انگاری نخواهد کرد، چه از طرف موساد باشد و چه گروه های تروریستی.

افقهی اظهار داشت: با وجود توافق میان تهران و بغداد در سال گذشته، دولت منطقه کردستان با وجود حضور در زمان امضای این توافق به آن پایبند نبود.

افقهی تصریح کرد: حمله به مقر موساد در اربیل در شمال عراق دربردارنده سه پیام است .. پیام اول به امریکاست که این بحران و تنش را در منطقه را به همراه هم پیمانش اسرائیل و عوامل آن در منطقه رهبری می کند. پیام دوم این است که موشک های ایرانی مانند دفعه های قبل سامانه های ضد موشکی را درنوردیدند و پیام سوم این است که پهبادها و موشک های ایرانی می توانند همه نقاط راهبردی،‌ نظامی و اقتصادی را هدف قرار دهند.

پربیننده ترین خبرها