حمله موشکی ایران به تروریست‌ها؛ پاسخی به مخلان امنیت ملی

حمله موشکی ایران به تروریست‌ها؛ پاسخی به مخلان امنیت ملی
چهارشنبه 27 دی 1402 - 15:14

ایران اهدافش را در حملات موشکی و پهادی برای پاسخ به جنایت تروریستی اخیر در کرمان و نیز ترور فرماندهان سپاه پاسداران و محور مقاومت را با دقت زیاد بررسی کرده است.

العالم- ایران ـ سیاسی

بنابر این گزارش،‌ در نتیجه فعالیت‌های گسترده اطلاعاتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۲۴ موشک بالستیک و پهپاد، مقرهای جاسوسی، از جمله مقر جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی در اربیل کردستان عراق و نیز مراکز تجمع تروریست‌ها از جمله تروریست‌های گروه داعش در ادلب (‌شمال شرقی سوریه)‌ را هدف قرارداد که به کشته شدن دو مسئول موساد و شماری از فرماندهان ارشد داعش منجر شد.

تهران تأکید دارد که این حملات در چارچوب سیاست صبر استراتژیک و نیز در چارچوب پاسخ به طرف‌هایی بوده است که به امنیت ملی آسیب زده‌اند.

"امیر آشتیانی" وزیر دفاع ایران گفت:‌ ما هیچ محدودیتی برای دفاع از منافع خود و مردم خود قائل نیستیم. ما تروریسم را در تمام نقاط جهان محکوم می‌کنیم و به هر اقدامی که حقوق مردم ما را نقض کند به شدت پاسخ می‌دهیم. ما به حاکمیت دولت‌ها احترام می‌گذاریم، اما تهدیدات علیه امنیت و مرزهای خود را نمی‌پذیریم.

وزارت امور خارجه ایران حملات سپاه را بخشی از مجازات عادلان مخلان امنیت کشور تلقی و تأکید کرد که این حملات در چارچوب دفاع مشروع از امنیت انجام شده است.

"حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران نیز گفت: این عملیات ها در چارچوب مبارزه با تروریسم و ​​دفاع مشروع از امنیت است. ایران در مورد منافع ملی و تمامیت ارضی خود هیچ تعارفی با هیچ کشوری ندارد.

در شرایطی که برخی طرف‌ها تلاش می‌کنند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند ایران بر احترام به قوانین بین‌المللی تأکید دارد. "امیرسعید ایروانی" نماینده این کشور در سازمان ملل متحد در پیامی به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: عملیات ضد تروریستی ایران اقدامی ضروری و متناسب با هدف قرار دادن دقیق پایگاه‌های گروه‌های تروریستی و رعایت کامل تعهدات بین‌المللی به ویژه حقوق بشردوستانه انجام شده است.

پربیننده ترین خبرها