اسرار پشت پرده قرارگرفتن مجدد انصارالله یمن در لیست «تروریستم» آمریکا + فیلم

پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 18:26

عارف العامری، سخنگوی ائتلاف نیروها و احزاب سیاسی ضد تجاوز یمن، تأکید کرد که مقامات یمن در صنعا به تصمیمات صادره از سوی دولت واشنگتن مبنی بر قرارگرفتن دوباره در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا اهمیتی نمی دهند، زیرا ایالات متحده با چنین تصمیماتی هم در گذشته و هم در آینده، سعی در باج‌گیری از صنعا داشته و دارد.

العالم - یمن

العامری سخنگوی ائتلاف نیروها و احزاب سیاسی ضد تجاوز یمن، خاطرنشان کرد که واشنگتن با تحت فشار قرار دادن رژیم سابق یمن، به آن دستور داد تا در شش نبرد علیه انصارالله یمن بجنگد که همگی منجر به خسارات سنگینی برای آن رژیم شد. همچنین با پرداخت مبالغی به عربستان سعودی و امارات باعث آغاز جنگ، محاصره، ویرانی و کشتار هشت ساله شد و هم اکنون در پایان سال نهم آن هستیم.

العامری خاطرنشان کرد: «پس از شکست همه این اقدامات و نیز شکست سیاست نظامی آمریکا در منطقه، امروز دولت آمریکا و انگلیس برای ورود مستقیم به این منطقه آمده‌اند، چراکه احساس خطر کرده‌اند. امنیت رژیم صهیونیستی امروز در معرض تهدید جمهوری یمن قرار گرفته که به معنای قطع شاهرگ حیاتی این رژیم است.»

ایالات متحده آمریکا جنبش انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی جهان قرار داده که این تصمیم ظرف 30 روز اجرایی می شود.

وزارت خارجه آمریکا وعده داده است که در صورت توقف حملات این جنبش علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ، این تصمیم را لغو خواهد کرد.

در مقابل، جنبش انصارالله تأکید کرده است که تصمیم آمریکا سیاسی است و چنین موضع گیری در قبال حمایت ما از مردم فلسطین، لکه ننگی برای واشنگتن خواهد بود.

واشنگتن پیش از این تهدید کرده بود که این جنبش را به لیست تروریستی باز خواهد گرداند و نیز مانع امضای توافقنامه عربستان و یمن خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها