یونیسف: از آغاز جنگ 20 هزار نوزاد در غزه متولد شدند

یونیسف: از آغاز جنگ 20 هزار نوزاد در غزه متولد شدند
شنبه 30 دی 1402 - 09:26

صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه نزدیک به 20 هزار نوزاد فلسطینی در این باریکه متولد شدند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» تاکید کرد که هزاران کودک فلسطینی در جهنم نوار غزه متولد شدند و احتمال دارد که کودکان زیادی در نتیجه شرایط سخت و ناگوار در این باریکه جان خود را از دست دهند.
یونیسف در گزارش خود خاطرنشان کرد که از آغاز جنگ در غزه نزدیک به 20 هزار نوزاد فلسطینی در این باریکه متولد شده اند. بنابر این گزارش، هر 10 دقیقه یک نوزاد در نوار غزه و در سایه جنگ به دنیا می آید.
تولد 20 هزار کودک فلسطینی در غزه در حالی است که وزارت بهداشت غزه دیروز (جمعه) با اعلام آخرین آمار تلفات حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد، شمار قربانیان حمله رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۴۷۶۲ شهید و زخمی ها به ۶۲۱۰۸ نفر از ۷ اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) تا امروز رسیده است.
در ادامه گزارش یونیسف آمده است که در بسیاری از موارد به دلیل سخت بودن دسترسی به کمک‌ها، عملیات سزارین بدون بیهوشی انجام می گیرد و بعضا برخی مادران نیز به دلیل فشارهای زیاد و نبود تیم پزشکی، قادر به زایمان نخواهند بود و فرزندانشان جان خود را از دست می دهند.
یونیسف اعلام کرد که مادران زیادی تاکنون به دلیل خونریزی های بعد از زایمان جان خود را از دست دادند.

پربیننده ترین خبرها