افزایش شدید اختلافات کابینه رژیم صهیونیستی و درگیری نتانیاهو و گالانت

افزایش شدید اختلافات کابینه رژیم صهیونیستی و درگیری نتانیاهو و گالانت
يکشنبه 1 بهمن 1402 - 18:58

اختلافات کابینه رژیم اشغالگر به گونه ای شدت یافته که به درگیری میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم منجر شده است. این در حالی است که تظاهرات گسترده ای در مرکز تل آویو برگزار شد و معترضان خواستار بازگشت اسیران اسراییلی در نوار غزه و سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند.

العالم - فلسطین

به گزارش العالم ، اختلافات گریبان ارکان کابینه رژیم اشغالگر اسرائیل را گرفته و کم کم انتظارمی رود فروپاشی قریب الوقوع شورای جنگ این رژیم علنی شود.

پایگاه اسرائیلی Walla اعلام کرد یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم ، سعی کرد به دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل یورش ببرد و نزدیک بود به درگیری فیزیکی منجر شود.

گالانت همچنین رون دیرمر وزیر امور استراتژیک و نزدیک به نتانیاهو را تهدید کرد که تیپ گولانی را برای کنترل اوضاع به شورای جنگ وارد می کند.

روزنامه انگلیسی تایمز در همین زمینه به نقل از یک مقام امنیتی اسرائیل گزارش داد کابینه جنگی اسرائیل در آستانه فروپاشی است و نتانیاهو منزوی، مردد و در حال هدر دادن وقت است.

روزنامه تایمز با اشاره به اینکه کابینه جنگی اسرائیل اکنون روزهای پایانی خود را می گذراند، خاطرنشان کرد کابینه در روزهای پس از عملیات طوفان الاقصی فورا توسط مخالفان سیاسی سرسخت تشکیل شد.

این روزنامه تأکید کرد در طول سه ماه و نیم گذشته، کابینه جنگ علیرغم اختلافات شخصی و ایدئولوژیکی اعضای خود منسجم باقی ماند که دلیل آن وضعیت اضطراری شدیدی است که اسرائیل با آن مواجه بود .

رسانه‌های اسرائیلی در ماه‌های اخیر، مکرراً درباره اختلافات جاری گالانت و نتانیاهو و چگونگی مدیریت جنگ غزه، تلاش‌های مکرر نتانیاهو برای مسئول دانستن ارتش در جنگ نوار غزه، بحث کرده‌اند.

این اختلاف نظر و رقابت سیاسی به خیابان‌های اسرائیل نیز کشیده شد به گونه ای که تظاهرات گسترده ای در تل‌آویو در اعتراض به کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و متهم کردن او به سوء مدیریت امنیت ملی برگزار شد که خواستار برگزاری انتخابات جدید بودند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: ما باید به آتش بس برسیم و به کشتارهای بیهوده در غزه پایان دهیم و تنها راه این است که از مانع اصلی یعنی کابینه نتانیاهو و نخست وزیر خلاص شویم.

یک تظاهرکننده دیگر گفت: " اسراییل توسط جنایتکارانی هدایت می شود که به رفاه شهروندان اهمیت نمی دهند. آنها به فکر خود، رفاه و قدرت خود هستند. آنها هیچ کاری در رابطه با رفاه انجام نمی دهند. آنها هیچ کاری برای آزادی زندانیان (اسیران) و توافق در این باره انجام نمی دهند.

در حالی که جنگ غزه وارد چهارمین ماه خود شده و اختلافات میان اعضای کابینه جنگ به وجود امده ، نتانیاهو همچنان مصمم به باقی ماندن در قدرت است، از سوی دیگر نظرسنجی ها حاکی از کاهش حمایت از نتانیاهو و افزایش درخواست ها برای تغییر وی است.

پربیننده ترین خبرها