غافلگیری وزیر خارجه سعودی از سوال جنجالی سی‌ان‌ان درباره حماس

دوشنبه 2 بهمن 1402 - 12:29

وزیر خارجه عربستان سعودی از پاسخ به سوال جنجالی مجری تلویزیون سی‌ان‌ان درباره موضع ریاض درخصوص جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و این که شما از اقدام اسراییلی ها برای نابودی حماس خیلی ناراحت نیستید، طفره رفت.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، "فرید زکریا" مجری شبکه تلویزیون آمریکایی سی‌ان‌ان در مصاحبه‌ای که اخیرا با "فیصل بن فرحان" وزیر خارجه سعودی انجام داده، از او سوالی درباره رویکرد ریاض نسبت به جنبش حماس پرسید و با این سوال وی را در برابر افکار عمومی که شاهد کشتار فلسطینیان و نسل کشی در غزه است،‌ غافلگیر کرد.

مجری سی‌ان‌ان خطاب به بن‌فرحان گفت: برخی معتقدند که "دولت سعودی از حماس خوشش نمی‌آید؛ زیرا شما این گروه را بخشی از گروه اخوان‌المسلمین می‌دانید و این گروه- همانطور که می‌دانی- به نحوی از معارضان رژیم‌هایی مانند عربستان سعودی است. به همین دلیل شما از اقدام اسرائیلی‌ها برای نابودی حماس خیلی ناراحت نیستید. شما فقط آرزو دارید که آن را سریع‌تر و کمی سریع‌تر انجام بدهد".

فیصل بن فرحان، اما به جای پاسخ دادن به اصل سوال، گفت: "این، غیرنظامیان در نوار غزه هستند که بهای آن را می‌پردازند. " او افزود که تأثیر این جنگ "تنها به غیرنظامیان محدود نمی‌شود، بلکه ثبات منطقه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد".

عملیات حماس علیه رژیم اشغالگر در هفتم اکتبر گذشته عربستان سعودی را در وضعیت دشواری قرار داده و باعث شده نگاه‌های جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به ریاض معطوف شود.

پربیننده ترین خبرها