"نشنال اینترست": نیروهای آمریکایی در جیبوتی هدف بعدی حوثی‌های یمن خواهند بود

دوشنبه 2 بهمن 1402 - 18:25

نشریه "نشنال اینترست" نوشت: نگاه جامعه جهانی به نحوه پاسخ حوثی‌های یمن(جنبش انصارالله) به حملات ویرانگر آمریکا و انگلیس علیه مواضع‌شان دوخته شده است و می پرسد آیا آنها برای مثال پایگاه نیروی دریایی آمریکا در جیبوتی را هدف قرار خواهند داد؟

العالم- یمن

به گزارش العالم، نشریه "نشنال اینترست" در گزارشی به قلم "امیلی میلیکن" نوشت: به رغم عملیات نظامی ارتش‌های آمریکا و انگلیس علیه حوثی‌های یمن( انصارالله)، آنها همچنان قادر به ادامه حملات دریایی خواهند بود، علاوه بر این، حملات این دو کشور، حوثی‌ها را تحریک خواهد کرد که دامنه عملیات‌شان را علیه ایالات متحده و اسرائیل و همپیمانان این دو در کوتاه‌مدت گسترش دهند.

مدت اندکی بعد از حمله به سایت راداری یمن، "محمد عبدالسلام" سخنگوی حوثی‌ها(انصارالله) گفت: حمله آمریکا این گروه را از هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با اسرائیل منصرف نمی‌کند. یک مقام دیگر حوثی‌ها گفت که این گروه فهرستی از اهداف را تهیه کرده است که شامل پایگاه‌های آمریکایی در منطقه می‌شود که می‌تواند شامل پایگاه‌های آمریکایی در عربستان سعودی، اردن، امارات، بحرین، عراق، کویت و سوریه شود.

با این حال، یکی از اهداف آشکاری که ذکر نشده، پایگاه نیروی دریایی آمریکا (کمپ لمونیر) در جیبوتی است که اگر چه در ۸۰ مایلی یمن واقع است ولی پایگاه اصلی عملیات فرماندهی آفریقایی آمریکا (AFRICOM) در شاخ آفریقا محسوب می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر پایگاه کمپ لمونیر که در تیررس حوثی‌ها(انصارالله) قرار دارد، این گروه می‌گوید که موشک‌هایی با برد ۱۲۰۰ مایل را در اختیار دارد که می‌توانند فرودگاه "شابل" را نزدیکی این پایگاه هدف قرار دهد.

طبق نوشته نویسنده این گزارش، تنها چیزی که می‌تواند جیبوتی را از حملات حوثی‌ها ایمن نگه‌دارد، حمایت سرسختانه دولت این کشور از فلسطین است که از عملیات "طوفان الاقصی" حمایت کرده است، چرا که پیشتر نخست‌وزیر جیبوتی تأکید کرده بود که این کشور به ایالات متحده اجازه نخواهد داد که سکوهای موشکی خود را در جیبوتی مستقر یا از آن به عنوان پایگاهی برای عملیات علیه حوثی‌ها(انصارالله) استفاده کند، زیرا جیبوتی حملات دریایی این گروه را "حمایتی مشروع از فلسطینیان" می‌داند.

پربیننده ترین خبرها