نتانیاهو بین سندان «طوفان الاقصی» و چکش "المغازی"

نتانیاهو بین سندان «طوفان الاقصی» و چکش
چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 15:15

خبر: رژیم اشغالگر صهیونیستی دیروز (سه شنبه، سوم بهمن ماه) از کشته شدن 24 افسر و سرباز از جمله 21 نيروي ذخیره طی یک روز در نبردهای نوار غزه خبر داد، این نظامیان در انفجار دو ساختمان در اردوگاه المغازی کشته شدند. حادثه المغازی خونبارترین روز صهیونیستها از زمان شروع تهاجم زمینی به نوار غزه توصیف شده است.

العالم - فلسطين اشغالی
تحلیل:

-ضربه دردناک مقاومت به نیروهای اشغالگر در اردوگاه فلسطینیان آواره المغازی واقع در مرکز نوار غزه، صهیونیستها را دچار شوک کرد ، همانگونه که عملیات طوفان الاقصی آنها را در شوک فرو برد.

این ضربه دردآور 100 روز پس از تهاجم زمینی به نوار غزه انجام شد که نشان دهنده شکست اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی در جمع آوری اطلاعات دقیق و نیز ناتوانی این رژیم در محافظت از جان نیروهای خود در برابر حملات مقاومت است

-اگرچه همه اعضای کابینه و کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی یکصدا گفتند ضربه سختی به آنها وارد شده است، اما سخنان امیر اوهانا، رئیس کنیست، قابل توجه بود که گفت: اسراییلی ها صبح بسیار سختی را آغاز کردند و با خبری دلخراش بیدار شدند که قلب انسان را می آزارد، تک تک کشته شدگان ما خانواده داشتند و مملو از امیدها و رویاهایی بودند که به آن نرسیدند.

این اظهارات نشان دهنده خوی نژادپرستی رژیم صهیونیستی است که حق فلسطینیان را پایمال می کند و فقط به اسراییلی ها حق زندگی می دهد. قلب این مقام صهیونیست در حالی برای کشته شدن 24 نظامی اسرائیلی شکسته، که وی هیچ حسی درباره جان باختن بیش از 25000 فلسطینی که اغلب آنها زنان و کودکان هستند، ندارد!

- با توجه به سانسور شدید اخبار نظامی در رژیم صهیونیستی، انتشار خبر کشته شدن سربازان اشغالگر آنهم این تعداد در یک روز امری نادر به شمار می رود که از ترس اشغالگران از افشا شدن آن از سوی مقاومت و انتشار ویدیوهای مربوط به ان نشات می گیرد.

-آنچه در اردوگاه المغازی رخ داد چیزی بیش از یک شوک برای رژیم اشغالگر بود، زیرا این عملیات در منطقه ای در مجاورت غزه رخ داد، منطقه ای که ارتش اشغالگر تصمیم داشت آن را به منطقه ای امن تبدیل کند اما بیشترین خسارت و آسیب را از همانجا متحمل شد. این مساله به افکار عمومی جهان و افکار عمومی داخل "اسرائيل" نشان داد که گفته های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ماشین رسانه‌ای او در مورد دستیابی به پیروزی در غزه دروغی بیش نیستند و هدف وی فقط خرید زمان برای ماندن بیشتر در قدرت است.

- اکنون نتانیاهو بین سندان طوفان الاقصی و چکش بمب گذاری های المغازی گرفتار شده و از همین رو از دیروز اظهاراتی مبنی بر احتمال دستیابی به آتش بس یا تبادل اسرا مطرح شد. جملاتی که فقط زمانی می شنویم که بر ارتش اشغالگر فشار وارد می شود، زیرا رژیم صهیونیستی عادت کرده که فقط طرف مقابل متحمل خسارت بشود و تحمل این را ندارد که در منطقه کاملا محاصره شده غزه چنین تلفانی را بپذیرد.

- پس از شوک حادثه المغازی، دیگر به زمان اعتراف رسمی صهیونیستها به شکست در نوار غزه چیزی نمانده است. از این پس احساس شکست در میان سران اسرائیلی عمیق تر می شود و آنها یقین خواهند کرد که به قبل طوفان الاقصی باز نخواهند گشت. و به زودی افکار عمومی داخل "اسرائیل" هم متوجه خواهند شد كه اصرار نتانياهو بر ادامه جنگ صرفا براي اين است كه براي خودش در مقابل اتهامات قضایی مصونیت ایجاد کند. اما در نهایت هر چقدر هم طول بکشد این موضوعات پای نتانیاهو را به زندان باز می کند!

پربیننده ترین خبرها