تاکید رئیسی و اردوغان بر اهمیت مبارزه با تروریسم

تاکید رئیسی و اردوغان بر اهمیت مبارزه با تروریسم
چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 22:54

رؤسای جمهور ایران و ترکیه طی کنفرانس مطبوعاتی مشترکی در آنکارا بر اهمیت مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

العالم - ایران

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که به دنبال همکاری‌های بسیار خوبی که با ترکیه داشتیم، بنای ما بر ارتقا و توسعه سطح روابط فی مابین است.

وی افزود که ظرفیت جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت کشور دوست، همسایه و برادرمان ترکیه ظرفیت بالایی است، با ظرفیت موجود میان دو کشور، می‌تواند سطح روابط دو کشور در تمام حوزه‌ها توسعه یابد.

رئیسی تصریح کرد که در گام اول سطح روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور تا سقف ۳۰ میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

وی اظهار داشت که در حوزه انرژی ظرفیت بسیار خوبی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و تصمیم گرفتیم که نسبت به توسعه روابط در حوزه نفت، انرژی و گاز با کشور دوست و برادر روابط خود را توسعه دهیم.

رئیسی گفت که موضوع مهم، تصمیمی بود که در مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و جرائم سازمان یافته اتخاذ شد؛ همکاری های دو کشور در جهت مبارزه با تروریسم اهمیت بالایی دارد.

رئیس جمهور ایران بیان کرد که شما می دانید که جمهوری اسلامی ایران در جهت مبارزه با تروریسم و امن کردن منطقه از حضور اشرار هیچ تردیدی به خود راه نداده است؛ قهرمان مبارزه با تروریسم در ایران، شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی است که باید یادش را به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم گرامی داشت.

وی توضیح داد که امریکایی ها رسما در مبارزات انتخاباتی اعلام کردند که داعش را ما تشکیل دادیم آنچه شما از جنایت هایی که داعش در منطقه مرتکب شده و امروز هم دارد انفجارها و ترورها را در منطقه به عهده می گیرد، می بینید که دست ساخته امریکایی هاست و از ناحیه رژیم صهیونیستی مورد حمایت قرار می گیرد.

رئیسی بیان کرد که گروه های تروریستی که امروز مورد حمایت کشورهای غربی هستند، امروز در ترکیه، عراق، سوریه، افغانستان و جای جای منطقه در حال جنایت کردنند؛ امروز راهکار برخورد با تروریسم، همکاری کشورهای منطقه و اراده جدید آنها برای مقابله تروریسم است.

وی اظهار داشت که معتقدیم امنیت ترکیه، امنیت ماست، امنیت کشورهای منطقه امنیت ماست و کوچکترین ناامنی برای هر یک از کشورهای منطقه، ناامنی برای کل منطقه تلقی می شود.

رئیسی گفت که مصممیم که با تروریسم مقابله کنیم و معتقدیم که می توانیم با این پدیده دست ساخته نظام سلطه که از این طریق می خواهد کشورها را ناامن و اختلاف افکنی کند و به دنبال تجزیه طلبی است برخورد کرد، در این قضیه ما مطمئنیم همکاری کشورها می تواند بسیار مؤثر باشد.

اردوغان نیز گفت که حمله تروریستی شنیع در کرمان در روز 3 ژانویه را محکوم و تاکید می کنم که ترکیه در مبارزه با تروریسم در کنار تهران می ایستد.

وی افزود که بر سر اهمیت جلوگیری از اقداماتی که امنیت و ثبات منطقه مان را بیشتر تهدید می کند، توافق کردیم.

اردوغان تصریح کرد که درباره لزوم پایان حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی به غزه و اتخاذ گام هایی فوری برای برقراری صلح عادلانه و پایدار گفت وگو کردیم.

رئیس جمهور ترکیه گفت که درباره اهمیت تداوم تقویت همکاری با ایران علیه تشکیلات تروریستی که امنیت کشور و منطقه مان را تهدید می کند، رایزنی کردیم.

پربیننده ترین خبرها