عملیات طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با یکصد و دوازدهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با یکصد و دوازدهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
جمعه 6 بهمن 1402 - 08:19

حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به باریکه غزه وارد صد و دوازدهمین روز خود شده و کشتار غیرنظامیان در مناطق مختلف باریکه غزه ادامه دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

نیروهای اشغالگر همچنان به محاصره بیمارستان ها در منطقه خان یونس در جنوب باریکه غزه ادامه می دهند و در تردد آمبولانس ها مانع تراشی می کنند.

همچنان شمار زیادی از قربانیان در زیر آوارها در جاده ها مانده اند و رژیم اشغالگر از رسیدن نیروهای امدادی و دفاع مدنی به آنان جلوگیری می کند.

این جنایات در حالی ادامه دارد که رسانه های صهیونیست می گویند رژیم اشغالگر و جنبش حماس درخصوص اغلب بندهای توافقنامه جدید تبادل اسرای به تفاهم رسیده اند وتنها مسئله باقی مانده آتش بس است.

همچنین این رسانه ها فاش کردند که طرفین درخصوص شمار اسرای فلسطینی که آزاد خواهند شد، توافق کرده اند.

از سوی دیگر اسامه حمدان از رهبران حماس تاکید کرد که مقاومت فلسطین تعاملی جدی با پیشنهادهای میانجی ها برای برقراری آتش بس و تبادل اسرا دارد.

این درحالی است که جهانیان منتظرند دادگاه بین الملل امروز (جمعه) حکم مربوط به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل به اتهام ارتکاب نسل کشی در باریکه غزه را صادر کند.

ممکن است این دادگاه حکم توقف تجاوزگری رژيم اسرائیل به غزه را صادر کند.

مقاومت شجاعانه رزمندگان فلسطینی

مقاومت فلسطین برای صد و دوازدهمین روز متوالی به مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی به باریکه غزه ادامه می‌دهد و آمریکا همچنان به رژیم صهیونیستی برای ارتکاب قتل‌عام علیه غیرنظامیان بی‌دفاع در باریکه محاصره‌ شده، چراغ سبز نشان می‌دهد. همچنین همدستی کشورهای غربی و برخی رژیم‌های عربی و سکوت بسیاری از سازمان‌ها و انجمن‌هایی که شعارهای حقوق بشری سر می‌دهند، افشا شده‌ است.

در مقابل، مقاومت فلسطین از آغاز تجاوز و به‌طور دقیق‌تر از آغاز حمله زمینی به باریکه غزه، روزانه به نیروها، نظامیان و خودروهای نظامی ارتش صهیونیستی تلفات وارد کرده است و وجهه ارتش صهیونیستی را در مقابل چشمان جهانیان خدشه‌دار کرده و میزان شکست صهیونیست‌ها را در پیشروی نظامی یا امنیتی در باریکه به تصویر کشیده است.

مقاومت درصد و دوازدهمین روز با انجام عملیات متعدد در جبهه‌های نبرد با نظامیان دشمن و وارد آوردن ضربات مهلک به آنان، توانایی خود را به اثبات رساند.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام شاخه حماس نیز اعلام کرد که «هفته گذشته مبارزان این گروه ، ده‌ها نظامی صهیونیست را درپنجاه و هفت مأموریت مختلف نظامی به هلاکت رساندند و زخمی کردند.»

وی همچنین فاش کرد که «نظامیان صهیونیستی با راکت، تجهیزات ضد استحکامات و ضد نفر و مسلسل هدف قرار گرفتند و رزمندگان مقاومت چهار خانه و دو ورودی تونل را بر سر صهیونیست‌ها خراب کردند و نظامیان دشمن را در یک میدان مین به دام انداختند.»

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 112 مین روز جنگ علیه غزه:

22:08 | برق بیمارستان ناصر در خان یونس قطع شد

fvr

در پی ادامه حملات ارتش اشغالگر صهیونیستی، برق بیمارستان ناصر در خان یونس به طور کامل قطع شد.

22:01 | وزارت خارجه عربستان:

ضمن تایید حکم دیوان دادگستری بین المللی، بر مخالفت قاطع خود با اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید می کنیم.

22:00 | واکنش قطر به حکم دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی

وزارت امور خارجه قطر:

از تدابیر موقت دادگاه دادگستری بین المللی استقبال می کنیم و آن را پیروزی برای بشریت و قانونمداری می دانیم، صدور این حکم با اکثریت قاطع آراء نشانه حجم خطر نسل کشی کینه توزانه علیه فلسطینیان است، به همین دلیل باید اجرای آن در غزه تضمین شود.

21:55 | درگیری‌های شدید میان مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در اطراف مجتمع پزشکی ناصر در خانیونس

gh

21:23 | آمریکا اتهامات مطرح‌شده علیه رژیم اسرائیل در دادگاه لاهه را «بی‌اساس» خواند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بعد از صدور حکم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم اسرائیل گفت: «ما هنوز معتقدیم که ادعاهای نسل‌کشی علیه اسرائیل بی‌اساس هستند.»

20:47 | حمله راکتی گردان‌های المجاهدین به پایگاه صهیونیستی یفتح مقر گردان یک تیپ شمالی لشکر غزه در اراضی اشغالی

حجم

20:36 | تصاویری از راهپیمایی مردم اردن در حمایت از غزه

تن

18:10 | راهپیمایی عظیم مردم صعده یمن برای اعلام حمایت از غزه

تحصن

17:02 | زخمی شدن 38 نظامی صهیونیست در 24 ساعت گذشته در غزه

ارتش رژیم اشغالگر اذعان کرد که طی 24 ساعت گذشته در غزه ، 38 افسر و سرباز به شدت زخمی شدند.

16:49 | تیراندازی ارتش اشغالگر به آوارگان و محاصره آنها در غرب خانیونس

بل

14:13 | مرکز دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه: «در باریکه غزه به دلیل تعداد زیاد شهدا و دشواری ایجاد قبور مجزا با توجه به بمباران مداوم، ناگزیر بیش از 120 گور دسته‌جمعی ایجاد شد.»

نیروهای ارتش اسرائیل به هدف قرار دادن مستقیم غیرنظامیان و ارتکاب جنایت های قتل عمدی و کشتار در غزه ادامه می دهند.

13:57 | ارتش رژیم اشغالگر : ۳۹۶ افسر و سرباز همچنان در بیمارستان ها تحت درمان هستند و جراحت ۳۸ نفر از آنان وخیم اعلام شده است.

13:23 | تعداد زیادی از آوارگان فلسطینی در اطراف بیمارستان ناصر درانتظار هماهنگی با نهادهای ذیربط مانند صلیب سرخ هستند تا از طریق یک گذرگاه امن از این منطقه خارج شوند.

jh

12:50 | راهپیمایی به منظور اعلام همبستگی با فلسطینی ها در غزه در بندر انتویرین بلژیک به منظور جلوگیری از عبور کشتی هایی که حامل سلاح برای رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند

fg

11:31 | مشکلات فلسطینی ها در دسترسی به آب در شمال غزه در سایه ادامه محاصره این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی و نابودی زیرساخت ها

ج

11:03 |تظاهرات گسترده در صعده و ریمه در شمال و غرب یمن برای اعلام همبستگی با مقاومت و ملت فلسطین در باریکه غزه و به نشانه اعلام پشتیبانی از نیروهای مقاومت مسلح یمنی در مقابله با تجاوزگری آمریکا و انگلیس

11:01 | گردان های شهدای الاقصی : یک تیپ از پیاده نظامیان ارتش اشغالگر را طی عقب نشینی از اردوگاه قلندیا هدف قرار دادیم

10:33 | رسانه های عبری : حزب‌ الله اسنادی نگران ‌کننده‌ از اصابت دقیق موشک ضد زره به تاسیسات راداری در راس ناقوره منتشر کرد.

10:11 | فیلمی از بمباران چهارراه الصفطاوي در شمال باریکه غزه

یب

09:51 | فرار نظامیان اشغالگر بعد از تیراندازی صبح امروز فلسطینی ها به سوی آنان نزدیک اردوگاه قلندیا در شمال قدس اشغالی

gh

09:27 | تحصن مجدد در ایستگاه های قطار شهر لاهه هلند در اعتراض به نسل کشی در غزه

تحصن

09:27 | صحنه دردناک خداحافظی کودک فلسطینی با یکی از بستگانش که هنگام تلاش برای دریافت کیسه ای آرد در جنوب غزه هدف حملات صیهونیست ها قرار گرفت و شهید شد.

ود

08:32 | بمباران شدید و درگیری ها در اطراف بیمارستان ناصر در خان یونس

fl

08:32 | شهادت ایاد الرواغ گوینده رادیو صوت الاقصی به همراه برخی از اعضای خانواده اش در حملات شب گذشته صهیونیست ها به منزلش در منطقه الحساینه در اردوگاه النصیرات

07:57 | ممانعت نیروهای اشغالگر از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی برای اقامه نماز صبح

kl

04:15 | تعداد شهدای غزه به ۲۵۹۰۰ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش تعداد شهدای غزه به ۲۵ هزار و ۹۰۰ نفر خبر داد.

یورش تعدادی از نظامیان صهیونیست به اردوگاه قلندیا در شمال قدس

پربیننده ترین خبرها