تماس بلینکن با مقام آفریقای جنوبی ساعاتی قبل از تصمیم دادگاه لاهه

 تماس بلینکن با مقام آفریقای جنوبی ساعاتی قبل از تصمیم دادگاه لاهه
جمعه 6 بهمن 1402 - 13:53

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ، پیش از تصمیم امروز دادگاه بین المللی در لاهه، در رابطه با شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی به دلیل ارتکاب نسل‌کشی در غزه، با همتای خود در آفریقای جنوبی «نالدی پاندور» گفتگو کرد.

العالم - آمریکا

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بلینکن در تماس خود با پاندور بر حمایت آمریکا از آنچه آنرا «حق» رژیم صهیونیستی در تضمین تکرار نشدن حملات 7 اکتبر خواند، تاکید کرد.

در این بیانیه خاطرنشان شده است که بلینکن و همتای آفریقای جنوبی‌اش در مورد لزوم حفاظت از جان غیرنظامیان و تضمین تداوم کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها، تلاش برای صلح پایدار منطقه‌ای و تضمین‌کننده امنیت تل‌آویو و ایجاد کشور مستقل فلسطین، گفتگو کردند.

دولت آفریقای جنوبی پس از طرح شکایت علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی، امروز (جمعه) در انتظار صدور حکم دیوان بین المللی دادگستری در لاهه هلند است.

در تاریخ 11 و 12 ژانویه، دادگاه بین المللی دادگستری در لاهه ، جلسه ای برای بررسی شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اشغالگر به اتهام نقض کنوانسیون نسل‌کشی کامل در باریکه غزه برگزار کرد.

بر اساس گزارش دیروز رسانه‌های آمریکایی، صدور حکمی از سوی دیوان بین المللی دادگستری علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی، فشار سیاسی بر این رژیم را افزایش می‌دهد و ناظران انتظار دارند که بهانه‌ای برای اعمال تحریمها علیه این رژیم باشد.

پربیننده ترین خبرها