ترامپ به پرداخت ۸۳ میلیون دلار غرامت محکوم شد

ترامپ به پرداخت ۸۳ میلیون دلار غرامت محکوم شد
شنبه 7 بهمن 1402 - 04:37

دادگاهی در نیویورک رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به پرداخت ۸۳ میلیون دلار به یک نویسنده محکوم کرد.

العالم - آمریکا

دادگاهی در نیویورک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به پرداخت ۸۳.۳ میلیون دلار به «جین کارول»، نویسنده صنعت مد محکوم کرد.

این غرامت بابت این تعیین شد که دونالد ترامپ کارول را بعد از آنکه این نویسنده او را به سوءاستفاده جنسی متهم کرده بود «دروغگو» خواند.

وکلای کارول گفته‌اند ادعای دونالد ترامپ باعث وارد شدن خدشه به اعتبار او شده است. دادگاه گفته ترامپ باید ۶۵ میلیون دلار به کارول بابت خسارت تنبیهی، ۱۱ میلیون دلار بابت لطمه به شهرت و ۷.۳ میلیون دلار بابت موارد دیگر پرداخت کند.

منابع خبری گفته‌اند دونالد ترامپ قبل از پایان سخنرانی نهایی وکیل مدافع شاکی جلسه دادگاه را «به نشانه قهر» ترک کرده است.

این دومین بار است که ترامپ به پرداخت غرامت به کارول محکوم می‌شود. سال گذشته ترامپ در پرونده دیگری به پرداخت ۵ میلیون دلار به کارول بابت افترا محکوم شده بود.

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در بیانیه‌ای بدون ارائه هیچ شواهد و استدلالی دادگاه جدید را یک «سلاح سیاسی» در دستان رقبای حزب رقیب توصیف کرده است.

این حکم تنها چند روز بعد از آن صادر شده که دونالد ترامپ در انتخابات ایالت «نیوهمپشایر» از مرحله درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به پیروزی دست یافت.

این پرونده تنها یکی از پرونده‌های قضائی علیه دونالد ترامپ است. او ممکن است طی چند روز آینده در پرونده دیگری به پرداخت دست‌کم ۲۵۰ میلیون دلار به ایالت نیویورک به دلیل آنچه «فریب بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و دیگران از طریق دروغگویی درباره ثروتش در اظهارنامه‌های مالی» خوانده شده محکوم شود.

او به موجب حکم این دادگاه ممکن است از فعالیت تجاری در ایالتی که زمینه‌ساز کسب ثروت و شهرت در زمینه تجارت املاک و مستغلات شد منع شود.

موضوع پرونده کارول

جین کارول سال ۲۰۱۹ دونالد ترامپ را به حمله جنسی به خودش در دهه ۱۹۹۰ متهم کرد. این اتهام که شرح کامل آن در کتاب کارول آمده بود اولین بار در قالب مقاله‌ای در یک روزنامه منتشر شد.

ترامپ بعد از آن در دو بیانیه ادعاهای کارول را رد کرد. او مدعی شده که جین کارول را نمی‌شناسد.

حدود ۲۴ زن دونالد ترامپ را به ارتکاب رفتارهای نامناسب جنسی متهم کرده‌اند، با وجود این، پرونده کارول نخستین پرونده در این خصوص بود که در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفت.

رفتارهای نامتعارف دونالد ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری موجب داغ شدن بازار ادعاهای مختلف درباره او به طرق مختلف از جمله از طریق انتشار کتب خاطرات توسط شخصیت‌های معروف شد.

کارول که ۷۹ سال سن دارد مدعی شده که در فروشگاه «برگدوف گودمن» که در نزدیکی برج ترامپ قرار دارد با ترامپ ملاقات کرده است. او مدعی شده ترامپ در رختکن این فروشگاه به او حمله کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها